Forintra átszámolva 13 milliárdba került az az alagút, ami egy szakadékban ér véget Dél-Dalmáciában: az átjárónak egy hidat kellett volna összekötnie a szemben lévő sziklafallal, ahol folytatódott volna a fúrás, és újabb alagút épült volna. Az elkerülő útnak pedig az lett volna a célja, hogy tehermentesítse Omist a turistaszezonban kialakuló forgalmi dugóktól.
A projekt kivitelezését hat évvel ezelőtt jelentették be: 1471 méter alagutat ástak ki, de a munkálatok egyszer csak leálltak. Elfogyott a pénz, a bombasztikusnak beharangozott projekt pedig azóta is város szégyene.
Az omisi elkerülő útnak gyors megoldásként kellett volna szolgálnia a város forgalmi dugóira, amelyek rendszeresen okoznak fennakadásokat és bosszúságot a turisták és a helyiek számára. Omis az egyetlen olyan város Horvátországban, amelynek központján keresztül vezet az egyik legforgalmasabb közút, az adriai főút (Jadranska magistrala).
mondta az egyik helyi lakos. A városi vezetés szerint Omis nem várhat további hat évet a probléma megoldásával. Ezért tárgyalásokba kezdtek egy forgalmi csomópont megépítéséről. Ivo Tomasovic polgármester szerint a Cetina folyón építendő híddal is szabályozhatnák a város forgalmát.
Az elkeseredett helyi lakosok már készek lennének elfogadni bármilyen megoldást, főleg, hogy az előző projekt szó szerint nem vezetett sehová - idézi a horvát csatorna tudósítását az MTI.
Furcsa beruházásokért persze nem kell a szomszédba menni: mint a Magyar Nemzet emlékeztetett, épült már itthon egymilliárdos, gyorsan pusztuló kalandpark és bicikliút Hatvan és Boldog között, melyet Mészáros Lőrinc egyik érdekeltsége épített, uniós támogatással - 2009-ben pedig negyven centis kilátó, 39 millió forintért Bodrogkeresztúron.