turul;

- Szilágyi Áron szerint átverték a 2Rule-lal, a vívószövetség tagad

Külső szemlélőnek úgy tűnhetett, az olimpiai bajnok vívó Mészáros Lőrinc márkáját reklámozza. A sportoló viszont azt állítja, csak egy gyerekeknek szóló műsorban szerepelt, a vívószövetség kérésére. Márpedig a szövetség leszerződött a 2Rule-lal.

Nyilatkozatban tagadta a Magyar Vívószövetség (MVSZ), hogy bárki is átverte volna Szilágyi Áront, a napokban csapatban világbajnoki bronzérmet nyert kétszeres olimpiai bajnokot. A sportoló ugyanakkor az index.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy akarata ellenére felhasználták a most debütáló a 2Rule (turul) sportmárka kampányához. Szilágyi a napokban szerepelt a köztévé sportcsatornája, az M4 Kisbajnok című sport gyermekműsorában. Az egyik jelenetben egy csapat turulos melegítőbe öltöztetett kisgyerek kérdezgette az élsportolót, aki a felvételen szintén turulos melegítőt viselt. Így óhatatlanul úgy tűnik, mintha Szilágyi is a turult népszerűsítené, különösen úgy, hogy az amúgy közpénzből fizetett M4 mindent megtett annak érdekében, hogy népszerűsítse a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó márkát.

A képernyőn több tucat alkalommal jelent meg különféle összefüggésben a 2Rule logója. Szilágyi szerint viszont ő nem is reklámozhatja a turult: korábban ugyan többször is megkeresték, hogy vegyen részt a márka népszerűsítésében, azonban neki élő szerződései vannak más cégekkel, így – mint ahogyan az a sportoló közleményéből kiderült – „a menedzsmentnek mérlegelési lehetősége sem volt, így a kérést visszautasította”.

A jelenleg külföldön versenyző sportoló menedzsmentje lapunknak nem árulta el, hogy Szilágyi végül kinek a kérésére vette fel az M4-es felvételhez a turulos mezt. A vívó közleménye ugyanakkor hangsúlyozza: a felvételen az MVSZ kifejezett kérésére vett részt. A szervezők korábban megígérték neki, hogy jóváhagyásra elküldik a felvételt, ám ez nem történt meg. „A készülő anyagban akaratom ellenére nevemet és arculatomat használták, amire sem jogi és sem etikai megfontolásból nem lett volna lehetőségük” – közölte Szilágyi.

A korábbi fideszes képviselő Csampa Zsolt vezette szövetség nyilatkozata szerint ők nem verték át Szilágyi Áront. Az MVSZ úgy látja, hogy Szilágyi a műsorban való szereplésével „semmilyen egyéb szponzori jogot nem sértett, hiszen a felvétel alkalmával a szövetséget képviselte”. Márpedig a vívószövetség nemrégiben arról állapodott meg a 2Rule-t gyártó Magyar Sportmárka Zrt-vel, hogy az MVSZ képviseletében a nyilvános médiaszereplések alkalmával a válogatott sportolók, a szövetség munkatársai és tisztségviselői a magyar sportmárka termékeit viselik.

A „,magyar sportmárkáról” már korábban megírtuk, hogy külföldi alapanyagból, zömében külföldön készítik, illetve dacára, hogy érdemben még piacra sem dobták a márkát - se boltja, se webshopja - máris három NBI-es focicsapat is mezéül választotta.

Egy hónapot kellett várni az új elnökre.