Nemzeti Kommunikációs Hivatal;plakátkampány;

- 2,3 milliárdért jön a következő plakátkampány

A tendert alig három nappal a szükséges keretszerződés aláírása után írták ki. Még hat nap, és már az eredmény is megvolt: a nyertes már öt korábbi kampányt is vitt.

Újabb 2,3 milliárd forintot költ el a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda az „állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására”, azaz egy újabb kék plakátos kampányra - írja a G7. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) számozása szerint ez már a nyolcadik ilyen lesz.

A tendert ráadásul alig három nappal az ehhez szükséges keretszerződés aláírását követően írták ki. Újabb hat nappal később pedig már a győztes is megvolt:

Ezt a munkát is a korábbi hatból öt ilyen megbízást behúzó Balásy Gyula ügynökségei végezhetik el.

Nem meglepő, hogy Balásy cégei nyertek, hiszen most már csak ők (New Land Media, illetve Lounge Design) szerepelnek az NKOH-s keretszerződésben, írja a portál. Bár azon a közbeszerzésen első körben Balásy cégei mellett két másik kormányközeli vállalkozó, Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeit is nyertesként hirdették ki - ám velük egy nappal annak aláírása után szerződést bontottak, ugyanis elmarasztalta őket a Közbeszerzési Hatóság. Mivel a rendszer úgy működik, hogy a keretmegállapodás után csak az kaphat állami kommunikációs megbízásokat, akivel ezt a szerződést aláírták, így most évekre monopolizálódhatott a piac.

Az új keretszerződésre egyébként azért volt szükség, mert az előzőt kimerítette az NKOH:

Lényegében másfél év alatt elverték az eredetileg 3 évre szánt 75 milliárd forintot.

A teljes cikk itt olvasható.