Hetényi Márk, az MKB vezérigazgató-helyettese elmondta: az informatikai leállás időtartama alatt az MKB pénzügyi és befektetési szolgáltatásai – a bankkártya-szolgáltatás kivételével – sem személyesen, sem elektronikus csatornákon, sem a TeleBANKár ügyfélszolgálaton keresztül nem lesznek elérhetőek.
Tájékoztatása szerint a bank által kibocsátott bankkártyák vásárlásra és ATM-ből történő készpénzfelvételre, a korábban letöltött és telepített MKB Pay szolgáltatás pedig vásárlásra a leállás időtartama alatt is igénybe vehetőek lesznek a bankszámla, illetve a hitelkártyaszámla fedezetének összegéig. Az MKB a bankkártyaletiltás lehetőségét is biztosítja – tette hozzá. Kitért arra is, hogy minden ügyfelet írásban, személyre szólóan értesítettek az átállásról, és a bank honlapján a Megújulás menüpontban részletes tájékoztatót tettek közzé.
Az MKB vezérigazgató-helyettese elmondta: az átállás hosszú távon számos előnnyel jár majd mind a bank, mind az ügyfelei, partnerei, így a vállalatok és a fintech cégek számára is.
Koczka Dániel ügyvezető azt mondta, a projektet 2 és fél évvel ezelőtt kezdték, és az új rendszert több ezer teszttel vizsgálták.
Kovács Larissza igazgató közölte, hogy június 29-én (pénteken), az átállás előtti napon 15 óráig lesznek nyitva a bankfiókok, azt követően július 5-én, reggel nyitnak újra. Július 2-4-ig bankszünnapot tartanak, amelyre megkapták az engedélyt. Az IT-rendszerek ebben az időszakban nem üzemelnek majd, az átállás időszaka alatt beadott megbízások július 5-én teljesülnek.
Hangsúlyozta, hogy a bankkártyák egyenlegét, a hitelkártyák fedezetét célszerű az átállás előtt feltölteni, akiknek esetleg nincs bankkártyájuk, a szükséges készpénzt jó előre felvenni, a vállalati ügyfeleknek pedig a csoportos munkabér- és egyéb utalásokat az átállás előtti napokra előrehozni.