repülőtér;Wizz Air;Liszt Ferenc-repülőtér;

Illusztráció: Vajda József

- Káoszba fulladt a Wizz Air húzása Ferihegyen

A Wizz Air néhány nappal ezelőtt úgy döntött, hogy egy sorsolás szerint kiválasztott utasoknak a check-in pultnál kell feladniuk a kézipoggyászaikat is, számukra nem engedélyezett az online utasfelvétel. Ezzel a fedélzetre felvitt poggyászok számát akarták csökkenteni, amelyek sokszor egyszerűen nem férnek el a tárolókban. Volt előnye is, mivel feladható volt a kézipoggyász, valamint egy 40x30x18 centiméteres kézitáskát is vinni lehetett.

A döntés azonban hatalmas tömeget és káoszt okozott a repülőtéren – írja az Utazómajom. A beszámoló szerint a problémát az okozhatta, hogy reggel hat és hét között több mint 10 Wizz Air gép indult a Liszt Ferenc repülőtérről. A pultoknál viszont óriási sorok alakultak ki: voltak, akik csak a nagyméretű poggyászukat szerették volna feladni a szokásos módon, de legtöbben azok voltak, akiket kiválasztott a légitársaság.

Reagált a Wizz Air
A Wizz Air korábban arról értesítette néhány, június 7-i budapesti járatával induló utasát, hogy a repülőtéren ingyenesen, ám személyesen kell elvégezniük az utasfelvételt, és ezzel egy időben díjmentesen feladhatják a kézipoggyászukat. Erre a magas kihasználtságú járatok zökkenőmentes működésének biztosítása miatt volt szükség - írja közleményében a légitársaság. 
A Wizz Air annak érdekében, hogy a poggyászfeladás zökkenőmentes legyen, további 3 utasfelvételi pultot nyitott meg, valamint a szokásosnál 20 perccel korábban nyitottak ki és zártak be az utasfelvételi pultok. Az utasfelvétel zavartalan biztosítása érdekében, a repülőtéren emelt számú személyzet is segített az utasoknak.
A Wizz Air tájékoztatása szerint ez egy egyedi eset volt és nem terveznek ilyet a közeljövőben - zárul a közlemény.