Volkswagen;Audi;károsanyag-kibocsátás;dízelbotrány;csaló szoftver;

Egy Audi A7 Sportback. Képünk illusztráció Forrás: Shutterstock

- Csaló szoftver: hatvanezer luxus Audit hívtak vissza

Nagy tömegben rendeli vissza gyártójuk az A6-os és A-7-es típusú autókat, mivel ezekben is a a károsanyag-mérést kicselező szoftvereket találtak.

Visszahívnak hatvanezer Audi luxusautót károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt -jelentette be szerdán a német közúti közlekedési hatóság (KBA).

Az ellenőrző szerv a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló szoftveres megoldást talált A6-os és A7-es típusú kocsiknál, amelyekbe háromliteres, Euro-6 környezetvédelmi besorolású dízelmotort építettek be. Ezért a Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Audi köteles visszahívni az érintett mintegy 60 ezer gyártmányt, és a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítani a szabálytalan szoftvert, amely fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozhat. 
A hatóság szerint a szabálytalan motorvezérlő rendszerrel szerelt autók közül 33 ezer darabot Németországon kívül tartanak forgalomban.

A KBA eddig már több mint 150 ezer Audi visszahívását rendelte el a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló megoldások miatt a VW dízelbotrányának kezdete óta, több tízezer kocsit pedig a gyártó önként hívott vissza szervizre, írja az MTI..

A botrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gépjárművet értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és az Audi mellett a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Az Európai Parlament korábbi erőfeszítései nyomán immár roaming díjak nélkül telefonálhatunk az EU országaiban, de néhány tagállam korábbi ellenállása okán még mindig külföldi hívási tarifát fizetünk, amikor itthonról tárcsázunk egy másik tagországba. Ezt az ellentmondást oldja fel az a minapi intézményközi megállapodás, amely alapján 2020-tól 19 euró-centben lesz maximálva az ilyen hívások percdíja - derül ki Szanyi Tibor szocialista EP-képviselő közleményéből.