ATV;Erzsébet-utalvány;reklámozás;

Fotó: Kállai Márton

- Drága "bözsi" - 1,7 milliárdért reklámozták az utalványt az ATV-n

Az időszak, amiről az Átlátszó ír 2010 és 2016 közötti. A hat év alatt különböző médiumokban legalább nettó 6,2 milliárd ment el erre a célra.

A portál beszámolója szerint rendőrségi feljelentés kellett ahhoz, hogy végül megküldje az Átlátszónak az állami tulajdonú Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt., hogy hol és mennyiért hirdetett 2010 és 2016 között. A jogerős bírósági ítélet nyomán kiadott adatok szerint ebben az időszakban az ATV-nél, az ECHO TV-nél, és a Magyar Időknél költötték el a legtöbb reklámpénzt, és további Fidesz-közeli médiavállalkozások is részesedtek a tortából. 

(Az Átlátszó 2013 dolgozott azon, hogy az adófizető polgárok megtudhassák: mennyiért reklámozzák az Erzsébet-utalványokat. A munkát idén februárban koronázta (majdnem) siker, ám a jogerős pernyerés után sem kapták meg az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt-től  (EUF)  az adatokat, ezért büntetőfeljelentést tettek a cég ellen a rendőrségen.)

A végül célba érkező információk szerint hat év alatt legalább nettó 6,2 milliárd forintot költöttek az utalványok reklámozására.

A teljes cikk, illetve a hatalmas összeg médiumokénti eloszlása itt olvasható/látható. 

Megalakulása utáni első ülésébe kezd ma az áprilisban megválasztott Országgyűlés. A képviselők újból miniszterelnökké választhatják Orbán Viktort, majd pénteken létrehozhatják az új kormány minisztériumait.