Facebook;politikai hirdetés;Mark Zuckerberg;

Fotó: AFP/Rodrigo Buendia

- A Facebook ellenőrzi a politikai hirdetők személyazonosságát

A Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát - jelentette a Facebook-profilján Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója. A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be - közölte. Hozzátette, hogy ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai kampányokra felületet vásárlók és a bizonyos fontos témákat - például a fegyvervásárlás és -viselés korlátozását vagy a rasszizmust - felvető profilok tulajdonosainak nemcsak a személyazonosságukat, hanem a tartózkodási helyüket is igazolniuk kell, ellenkező esetben kitiltják őket a közösségi oldalról.

A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó, a különböző népszerű és nagyon követett oldalak adminisztrátorainak pedig kormány által kibocsátott személyazonosítót, valamint lakcímet kell benyújtaniuk a Facebook központjába, amely ellenőrzi és különleges kóddal igazolja vissza a megadott adatok valódiságát.

A változtatások legkésőbb június elejére várhatóak.

Bejegyzésében Zuckerberg utalt arra is, hogy célja az online információs háborúk és a különböző választási folyamatokba történő beavatkozások elhárítása.

Az elsősorban az amerikai politikát befolyásolni szándékozó külföldi felhasználók ellenőrzését szolgáló reklámetikai törvényjavaslatot - amely rádiókra, televíziókra és közösségi oldalakra egyaránt vonatkozik - tavaly ősszel nyújtották be, de a kongresszus még nem fogadta el. (MTI)

Fehér homokos tengerpart, hatalmas teaültetvények, elefántfarm, buddhista szentélyek. Turisták milliói veszik célba évről évre a függetlenségének 70. évfordulóját ünneplő Ceylont.