Mint megírtuk, múlt héten hat halálos áldozatot követelve összeomlott egy építés alatt álló gyalogoshíd Miamiban. A Floridai Nemzetközi Egyetem, amelynek szomszédságában a híd épült közölte, a mérnökök csütörtökön, órákkal az összeomlás előtt megvitatták az út felett átívelő betonelem szerkezetének állapotát, és biztonságosnak ítélték azt. A kilenc órakor kezdődött két órás értekezletet az tette szükségessé, hogy napokkal azelőtt egy repedést fedeztek fel az elemen. A hidat tervező cég, a FIGG Bridge Engineer mérnöke bemutatott egy technikai prezentációt a repedésről, de azt állította, annak nincs biztonsági kockázata, nem csökkenti a szerkezeti egységet. Fél kettőkor a híd azonban összeomlott. Két nappal a baleset előtt egy FIGG mérnök, W. Denney Pate már hívta a floridai közlekedési minisztérium egy munkatársát, hogy figyelmeztessen egy repedésre, de az állami alkalmazott egy megbízatás miatt nem volt a hivatalában. A hívásra senki sem válaszolt, az üzenetrögzítőt csak pénteken hallgatták le, az összeomlás után. Pate azon azt közölte, a repedést az északi végen meg kell javítani, de biztonsági aggályok szerinte sem nem merültek fel.
A baleset másik lehetséges okaként a híd belsejében futó feszítő kábelek meglazulását tételezik fel a szakértők, mivel több cég volt érdelelt az építésben, a kivizsgálás hosszabb időt vehet igénybe.