Tállai András hozzátette: a NAV saját fejlesztésű e-szja felülete a látogatottsági adatok alapján a bevallási időszak egyik legnépszerűbb hazai honlapja lehet, eddig ugyanis már több mint 1 millióan keresték fel. A bevallását több mint 3,2 millió - ügyfélkapuval rendelkező - magánszemély a mobiltelefonján, a tabletjén vagy a számítógépén is megtekintheti, és ha szükséges szerkesztheti is a bevallási tervezetét.
Akinek nincs ügyfélkapuja, az még hétfő éjfélig kérheti a tervezete postázását - emelte ki az államtitkár. Március 13-ig már 532 ezer ilyen "felkérés" érkezett a hivatalhoz. Továbbra is az sms vezeti a népszerűségi listát, a kérelmek mintegy 70 százaléka így érkezett.
Tállai András szerint az adózók partnerek abban, hogy néhány éven belül teljesen papírmentes hivatallá váljék a NAV. Ezt igazolja a postázási kérelmek statisztikája is: míg tavaly a bevallás-kiküldési kérelmüket papír alapon mintegy 100 ezren adták fel postán, addig idén csak 34 ezren választották a hagyományos levelezési módszert - mondta az államtitkár, hozzátéve hogy az e-NAV mielőbbi elérését az is segíti, hogy naponta több százan nyitnak ügyfélkaput.