Az államtitkár az elképzelést "hosszú távon" támogathatónak tartja. E tekintetben emlékeztetett az elektromos autók elterjesztését célzó, Jedlik Ányosról elnevezett kormányzati tervre. Így Aradszki András abban bízik, hogy amikor a dízelüzemű járművek használatának korlátozásáról szóló döntés Budapesten, vagy akár más nagyvárosokban megszületik, ez már nem jelent olyan gondot az autós társadalomnak, mint amit most, március elején okozna - fogalmazott Aradszki András.
Mint emlékezetes, február 27-én a lipcsei közigazgatási bíróság úgy döntött: kitilthatóak a régebbi típusú, különösen környezetszennyező dízelautók Düsseldorfból és Stuttgartból. A precedens értékű döntés nyomán több nyugat-európai város is hasonló intézkedéseket fontolgat.
Az eddig is érzékelhető, jellegzetesen kelet-európai magyar álláspontot a piaci folyamatok is visszaigazolják. Míg Németországban a - mostani tilalmakhoz is vezető - 2015-ös dízelbotrány óta jelentősen visszaesett a dízeles autók iránti kereslet, Magyarországon még nemigen észlelhető a dízelbotrány hatása - nyilatkozta a Pénzcentrumnak Katona Mátyás, a Használtautó.hu tartalmi oldala, az Autónavigátor.hu főszerkesztője. A hirdetéseken belüli arányuk se változott, a környezetvédelmi besorolásra elvétve keresnek rá. A vevők egyre inkább a használtakat részesítik előnyben az újakhoz képest. Igaz, a dízelek iránti érdeklődés egyre csökken. Bár a korábban akár luxusnak, vagy státuszszimbólumnak is tekintett használt dízelcsodák ára erős zuhanásnak indult, a szakértő ezt inkább az életkor növekedésével indokolja. A leharcolt német dízelek tehát egyértelműen elindultak Magyarország felé. Elterjedésüknek további adminisztratív szigorítások szabhatnak gátat, ami a jövőben jelentősen megemelheti a végső árat.