A háború folytatódik, és a háttérben a Facebook-Youtube háború újabb nagy csatáját vizionálja az mfor.hu. A lényeg, hogy Zuckerberg a YouTube-ot a zenés videók piacán igyekszik megszorongatni.
A Facebook-nak a Universal Music zenekiadóval kötött szerződése azért óriási jelentőségű, mert ezután a felhasználók kötöttségek nélkül feltehetik a saját videójukat vagy fotójukat a Facebookra vagy az Instagramra olyan zenei aláfestéssel, ami jogilag jelenleg a Universalhoz tartozik: nem vetetik le vele. (Ha valaki ma a Despacito dallamát szeretné saját karácsonyi videója alatt hallani, tiltással párosuló kemény hangú üzenetet kap - A Szerk.)
A megállapodás azért született, mert a Facebook azt szeretné, hogy ezen a felületen osszák meg a felhasználók a lehető legtöbb tartalmat. A Universal zenekiadó számára mindez új bevételi forrás.
A felek nem kommentálták a megállapodást, de iparági források szerint a Facebook súlyos összeget fizet a kiadónak a remélt haszon fejében.
A szakértők arra számítanak, hogy az értékes tartalmaikat elvihetik a világ legnagyobb videómegosztójáról a világ legnagyobb közösségi platformjára. Ezzel azért át lehet rendezni a megosztott zenék piacát.