A beruházást kartellgyanúra hivatkozva állították le 2015 tavaszán, a Simicska Lajos és a Fidesz közötti végleges szakítást jelentő úgynevezett G-nap után. A kormánnyal és Orbán Viktorral korábban nagyon közeli kapcsolatot ápoló Simicska fő építőipari cége, a Közgép Zrt. egy konzorcium részeként kezdte el építeni az autópályát, amelynek a Colas, a Strabag , a Swietelsky és az A-Híd volt még tagja. A beruházás nagyjából 70 százalékban készen is volt, mikor a kormány leállította az építkezést. A Közgép megtámadta a döntést.
A félbehagyott, Abony-Fegyvernek közötti M4-es útszakasz a Simicska-Orbán szakítás amolyan fura emlékműve lett. A beruházást a szakítás előtt a kormány még védte az indokolatlanul drágának tűnő beruházást, a G-nap után viszont Lázár János már arról beszélt, gyanúsnak tarja a kormány, hogy az Alföldön miért kerül négymilliárd forintba egy kilométer autópálya.