A 2010-ben elindított iskolarombolás immáron több generáció jövőjét tette nehezebbé. A világ egyik legnagyobb és legrangosabb oktatáspolitikai felmérése, az OECD PISA 2015-ös eredményeinek együttműködésre, közös projektmegoldásra vonatkozó eredményei soha nem látott mélységet mutatnak a magyar iskolában. Amellett, hogy a magyar gyerekek egyre kevésbé tudnak írni, olvasni és számolni, együttműködésre sem tanítja meg őket az iskola.
Ez pedig nem önmagában csak az iskola hibája, hanem a buta politikai elvárásoké és a minisztériumi intézkedéseké. Készségfejlesztés nélküli magoltatásra kényszerítik gyerekeinket, a jobb sorsra hivatott, alulfizetett tanárokat pedig szakmunkásnak, fogyóeszköznek tekintik. Ez így az emberi készségek, az egymás iránti nyitottság, a közös gondolkodás és az együttműködés képességének teljes leépüléséhez, végső soron magába forduló, mindenkivel ellenséges, bezárkózó emberek tömegeihez vezet. Ezért kell kormányváltás. Ezt a központosított elnyomó gépezetet fel kell számolni, modern, kreativitásra és képességek fejlesztésére épülő iskolát kell helyette építeni, ahol gyerek, tanár és szülő is jól érzi magát- zárul a dokumentum.