A hazai e-kereskedelemben már kimutatható a fekete péntek hatása, a hagyományos üzletek, boltok forgalmában ugyanakkor még nincs olyan nagy súlya Magyarországon, hogy számszerűsíteni lehessen - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
A fekete péntek (black friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - az idén november 24-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
Vámos György azt mondta, Magyarországon az internetes kereskedelemben nagyobb a fekete péntek súlya, és több cég már korábban elkezdi az akciót. Becslése szerint az e-kereskedőknek 5 és 10 milliárd forint közötti bevételt hozhat az akció. A fekete péntek által generált forgalom ráadásul elérheti a teljes novemberi bevétel egyharmadát - jelezte az OKSZ főtitkára.
Rámutatott: a kereskedők a fekete péntekkel a decemberi, karácsonyi vásárlási időszakot próbálják megnyújtani, de már nem csak egy pénteken van black friday, és már nem csak egy napra koncentrálódik az akció.