Zugló tíz év szerencsétlenkedés után szeptember elsején elindította a fizetős parkolás kiépítését a kerületben, az elmúlt években ugyanis a belváros P+R parkolójává váltunk, és a sok ezer itt parkoló autó a kerület számos pontján pokollá tette a helyiek életét - írja a posztban Karácsony.
Azt azonban hogy hol, mikor és mennyit kell fizetni, azt nem a kerület, hanem a Főváros parkolási rendelete határozza meg. Például azt is, hogy a Városligetben a hétvégén is fizetni kell a parkolásért. Ez sokakat teljes joggal felháborított, ezért én Zugló polgármestereként a hétvégi fizetős parkolás megszüntetését támogatni tudom.
De két dolgot nagyon fontos mindehhez hozzátenni - emeli ki a polgármester. Egyrészt a fővárosi parkolási rendelet már 2010 óta tartalmazza a hétvégi fizetős parkolást a Ligetben. Ezért Zugló teljes jóhiszeműséggel úgy állította fel a parkolási rendszerét, úgy kötötte az összes szerződését, úgy készítette az összes kalkulációját, hogy ezzel mint adottsággal számolt. Ha két hónappal az üzemeltetés elindulása után a főváros megváltoztatja a hét évvel ezelőtt meghozott döntését, az a szíve joga, de ezzel nem okozhat anyagi kárt a zuglói adófizetőknek. Ezért a Főváros és Zugló közötti parkolási megállapodásban a kerületet kompenzálni kell majd, legalább azokért a beruházásokért, amiket kifejezetten a hétvégi parkolás miatt végeztünk el.
Karácsony Gergely más problémát is felvet e bejegyzésben:
Másrészt így mi lesz az autómentes Liget eszméjével? Mivel hétvégénként a meglévő parkolóhelyek sokszorosát jelentő autóforgalom zúdul a Városligetre, az oda autózók továbbra sem tudnak majd rendesen parkolni, viszont nagyon sok üzemanyagot el fognak pöfékelni, parkolóhelyet keresve. A Liget-Projekt által is meghirdetett autómentes Ligetből úgy tűnik nem lesz semmi. Nem épülnek P+R parkolók, ezért a zuglói közterületek váltak P+R parkolóvá. Ezt pedig Zugló nem hagyhatja! - zárul a poszt a Facebookon.