Tarlós István;Római-part;Római-parti mobilgát;

A Római-parti mobilgát látványterve

- Cserbenhagyja a Fidesz Tarlós Istvánt?

A választások közeledtével a fővárosi Fidesz kihátrálna a mind népszerűtlenebb Római-partra tervezett mobilgát vízparti nyomvonala mögül, cserben hagyva az ezt erőltető Tarlós István főpolgármestert.

Ismét baráti tüzet kapott Tarlós István főpolgármester a pártjától. Miután a városháza vezetője évek óta kardoskodik az ártérbe épített szállodák, illetve az Orbán-közeli lakópark érdekeinek is éppen megfelelő vízparti gát nyomvonala mellett - igaz, Tarlós szerint az eddigi szakértői vélemények is ennek a nyomvonalnak az indokoltságát támasztják alá – a pártja a jelek szerint most meggondolta magát.

Csütörtökön Bús Balázs óbudai polgármester a fővárosi közgyűlésben nagy hirtelen előállt egy, a vízparttól távolabb, a sétány belső oldalán húzódó gátvonal lehetőségével is, amit tervtanulmányban vizsgáltatna most meg a közgyűlés. Igaz, Tarlósék hangsúlyozták, hogy kitartanak az áprilisban már elfogadott vízparti mobilgát mellett, mire Bús is emelt a téten: a városvezető pénteken, a Klubrádiónak már azt ígérte, hogy a kerület nem fog rábólintani semmilyen, parti gáttal kapcsolatos engedélyre, amíg nem látja a kerítésvonalon húzódó védvonalról készített tervtanulmányt.

Sőt, pénteken úgy döntöttek, hogy Óbuda is készít egy saját tervtanulmányt a kerítésvonali változatról, mintha éppenséggel nem bíznának a főváros tervtanulmányában. Megfigyelők szerint a konfliktus azzal magyarázható, hogy a Fidesz rájött: egy ilyen, több száz fa kivágásával járó, rendkívül népszerűtlen beruházás nem csak az országgyűlési választásokon lehet zavaró a kormánypártnak, de beárnyékolhatja 2019-es fővárosi önkormányzati választások esélyeit is.

Az újabb tervtanulmány íratásával a kormánypárt a választásokig mindenképpen jegelheti az ügyet. Ez viszont a politikai széljárást nehézkesen lekövető Tarlós szemét is csípheti: a főpolgármester ugyanis évek óta a legsürgősebben megoldandó feladatok között említi a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét. Így a pénteki Budapestinfón Tarlós kiosztotta Bús Balázst is, aki szerinte népszerűséghajhászásból nyújtotta be „elkésett és kétségbeesett” javaslatát. A környezetvédők és az ellenzék úgy látja: a kormánypárt csak kivárásra játszik az egésszel. Így feltűnő, hogy a fővárost továbbra sem érdekli a víztől távoli, Királyok útja-Nánási úti nyomvonal lehetősége. A "Megvédjük a Rómait" nevű Facebook-csoport vasárnap délutánra a újabb demonstrációt szervezett a Római-partra.

Kerülő úton venne a BKV a kormányközeli cégtől buszt
Tarlós István főpolgármester ellenében próbálja megrendeléshez juttatni a kormányközeli, "magyar nemzeti buszgyártónak" kikiáltott, ám igencsak drágán és egyelőre bizonytalanul szállító buszoscéget a BKV. Annak ellenére, hogy a főváros tavaly nyáron már nemet mondott arra, hogy a BKV az akkor még Mabi-bus Kft. néven futó, Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó (EAG) Kft.-től vegyen metrópótló buszokat.
Azonban a BKV most úgy kerülné meg a tiltást és Tarlós Istvánt, hogy nem közvetlenül a cégtől vásárolna, hanem a Volánbuszon keresztül egy volános megrendelésből venne át harminc járművet a metrópótlásra, ami Gy. Németh Erzsébet, a DK fővárosi képviselője szerint a "hűtlen kezelés tankönyvi példája" – lenne, mivel járművenként további egymillió forinttal drágítaná a vételárat.
A képviselő elmondta: az ügyből kitűnik, hogy a BKV vezetését dróton rángatják a fideszes, főleg Seszták Miklós fejlesztési miniszterhez kötődő érdekcsoportok az pedig szerinte Tarlós István „pillanatnyi lelkiállapotán múlik”, hogy éppen mennyire mer szembe szállni a kormánypárti lobbisták nyomulásával szemben. „Sokkal többször lehetne bátor” - fogalmazta meg véleményét Gy. Németh.


Repül a Bálna?

Immáron másodjára is eladásra kínálja a főváros a Bálna Budapest Kereskedelmi és Kulturális Központot 11 milliárd forinttért – döntött a fővárosi közgyűlés. Ellenzéki berkekben régóta kész tényként említik, hogy Matolcsy György jegybankelnök vetett szemet az épületre, ahol saját egyetemét szeretné berendezni. Az épületből befolyó vételárat a főváros a hármas metró felújítására fordíthatja. Mint ismeretes, a kormányközeli építőcégek kartellje nyomán legalább 30 milliárddal fog többe kerülni a beruházás mint a rendelkezésre álló keret és bár a főváros a többletfinanszírozásról tárgyal az Unióval ám csöppet sincs arra garancia, hogy meg is kapja a szükséges 30 milliárdot.

FOTÓ: SZALMÁS PÉTER

FOTÓ: SZALMÁS PÉTER

Baranyai Tarlósnál is betalált

Újabb nekifutásból lőtt gólt könyvelhetett el Baranyi Krisztina, az Együtt kerületi képviselője: a környezetvédelmi problémákkal korábban Orbán Viktor kormányfőt, majd Lázár János kancelláriaminisztert is személyesen megkereső ellenzéki képviselő ezúttal a Budapestinfó előtt Tarlós Istvánt szembesítette azzal, hogy a túl kicsire tervezett Dél-pesti záportározó miatt ömlik a szennyvíz a Dunába. A főpolgármester közölte, hogy a következő költségvetésbe beépíti a szerinte 300 millióba kerülő tározó építését. „Csak néhány hete tudtam az egészről”, mondta el Tarlós később.

Schmitt Pál volt köztársasági elnök középső lánya rövid időn belül konzuli megbízást kaphat az Egyesült Államokban – értesült a 24.hu.