oktatás;Műsormagazin;különóra;Gyaraki Dávid;szakkör;

Illusztráció: Shutterstock

- Sok diák jár különórákra

Tízből nyolc magyar általános iskolás gyermek jár a tanórák után külön foglalkozásokra – derült ki a Regio Játék felméréséből. A megkérdezettek 42 százalékánál hetente kétféle, 35 százalékánál mindössze egyféle elfoglaltságot takar a suli utáni kötelezettség, havonta azonban a gyermekek fele több mint 12 órát fordít plusz tevékenységre. Ezek jellemzően sport, szakkör vagy művészeti elfoglaltságok. - A szülők célja világos: a gyermek mozogjon minél többet, valamint gondozza tehetségét, és fejlessze kreativitását - fogalmazott Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője.

A kutatásból az is kiderült, hogy a szülők az iskolai környezetben is igényt tartanának a kreativitás ösztönzésére, azonban kevés pedagógus alkalmaz erre megfelelő módszereket. A megkérdezettek 70 százaléka támogatná, ha gyermekének pedagógusa beépítené a tanórába az okostelefon-használatot, mivel a többség szerint a kütyük hozzájárulhatnak a kreativitás fejlesztéséhez.

Száz százalékos uniós támogatással megvalósult szennyvízberuházásra szedtek be pénzt helyiektől Nagybajomban, ennek ellenére az önkormányzat nem a teljes összeget fizeti vissza az érintetteknek – háborognak sokan a somogyi kisvárosban.