Az évad második mesterséges fényviszonyok közepette rendezett futama előtt a sportág rajongóit Lewis Hamilton és Sebastian Vettel izgalmasan alakuló világbajnoki versenyfutása mellett napok óta a jövőt érintő kérdések tartják lázban. Nyílt titokként kezelendő, hogy a zátonyra futott McLaren-Honda frigy felbomlik, a britek a Renault erőforrásaival folytatják, közben pedig a Red Bull Racing fiókcsapata, a Toro Rosso átnyergel Hondára. Sokan éppen a villanyfényes viadal csütörtöki sajtónapjára várták volna a hivatalos bejelentést, tegnap óta viszont egy újabb cseréről suttognak a depóban: hírlik, hogy az eddigiekben TAG-Hauer álnévre keresztelt Renault-val versenyző Red Bull is Hondára vált – igaz, csak 2019-től. A franciák állítólag Szingapúrban közölték a csapat vezetésével, hogy a jövőben kizárólag a McLaren-projektre szeretnének koncentrálni, az új helyzet pedig késleltetheti a várva várt bejelentéseket, melyek a pilótapiacot is megmozgathatják.
Szingapúr egyébként a helyszíni beszámolók szerint hozza a formáját. A versenynaptárban tíz évvel ezelőtt debütáló országban az F1 történetének első esti versenyét rendező szervezők ezúttal is kitesznek magukért, a hétvége kísérőrendezvényeiként például csupa topkategóriás sztárfellépő koncertjével készülnek. Habár a gazdag városállam más időzónában van, a pálya a mezőny körében azért is népszerű, mert a kései kezdés miatt a csapattagok gyakorlatilag az európai hétvégéken megszokott munkarendjükben dolgozhatnak, azaz nem borul fel a megszokott időbeosztásuk. Rossz hír viszont a pilótákra nézve, hogy a szokásos körülményekre, azaz még késő este is fülledt melegre és magas páratartalomra lehet számítani.
A motorteljesítmény kevésbé domborodik ki a 23 kanyarral tarkított versenypályán, amelynek karakterisztikája Monte-Carlóhoz vagy a Hungaroringhez hasonló. Bennfentesek állítják, hogy éppen ezért Szingapúr lehet a Ferrari és Vettel esélye arra, hogy visszaelőzze az összetettben Hamiltont, az említett helyszíneken ugyanis mindkét esetben Vettel nyert 2017-ben. Szintén szakértők szerint az idén harmadik erőként emlegetett Red Bull is beleszólhat a győzelemért zajló versenybe…
Ám ha a városi verseny az eredmények tekintetében is azt hozza, amit eddig minden évben, akkor négy névre szűkíthető a győzelemre esélyesek névsora, az eddigi kilenc futamon ugyanis csakis volt vagy későbbi világelső diadalmaskodott. Vettel például négyszer, Hamilton két alkalommal.
Izgalmas versenyfutásra van kilátás a pályán és azon kívül is.
A versenyhétvége programja:
Péntek
Első szabadedzés 12.00-13.30
Második szabadedzés 15.30-17.00
Szombat
Harmadik szabadedzés 12.00-13.00
Időmérő 15.00-16.00
Vasárnap
A 61 körös futam 14.00
Az időpontok magyar idő szerint értendők, valamennyi eseményt élőben közvetít az M4 Sport.
A pontverseny élmezőnye:
Pilóták:
1.Hamilton (brit, Mercedes) 238
2.Vettel (német, Ferrari) 235
3.Bottas (finn, Mercedes) 197
4.Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 144
5.Raikkönen (finn, Ferrari) 138
Konstruktőrök: 1. Mercedes 435, 2. Ferrari 373, 3. Red Bull 212.