Ráirányult a figyelem arra a videóra, melyet a holland Rijks Múzeum munkatársai a hosszú felújítás után, a 2013-as újranyitás alkalmából tartott rendhagyó reklámkampányról forgattak. A hirdetés fő üzenete az volt, hogy a múzeumokban nem halott kultúrát őriznek, és a múzeum gyűjteményének alapját képező holland festészeti aranykor a maga idejében a mindennapokról szólt.
Ezt illusztrálandó a legnagyobb bevásárló központokban korhűen felfegyverzett kosztümös színészekkel és idomított lovakkal - a plázákban előforduló flashmobok mintájára - adták elő az Éjjeli őrjárat, a leghíresebb Rembrandt-kép háttértörténetét. Nemzetközi múzeumpedagógusok vitatkoznak a holland nemzeti múzeum módszerein. Különösen így van ez az idén nyár elején meghirdetett nyereményjátékuk kapcsán. Az újranyitás óta eltelt időszak tízmilliomodik látogatója a múzeumban aludhatott az Éjjeli őrjárat termében megvetett ágyban. A holland Stefan Kasper saját bevallása szerint havonta jár múzeumba.