házhoz szállítás;Csíki sör;

- Már házhoz is viszik a Csíki sört

A nyári melegben sem fogyott több Csíki sör, mint a kánikulát megelőzően, amin elgondolkodtak az erdélyi sörgyár vezetői. Úgy döntöttek felhagynak a bolti értékesítéssel és az újszerűnek mondható házhoz szállítással próbálkoznak. Az okokat vizsgálva úgy vélik, hogy a nagy sörös cégek ármánykodása juttatta őket ide, miután azok árháborút hirdettek a prémium minőségű, a Heinekennel vívott csatából győztesen kikerült márka ellen.

A Világgazdaságnak nyilatkozó Lénárd András, a Csíki Sör Manufaktúra tulajdonosa ennek tudja be, hogy az Auchanon kívül más bevásárlóközpontban nincsenek jelen, és ott is majdnem duplájába kerül a Csíki sör, mint más márkájú társai. Lénárd több mint gyanúsnak tartja, hogy ez az árverseny csak a boltokban nyilvánul meg, a vendéglátóhelyeken már nincs ekkora eltérés a kategórián belül. Nevezetesen a Csíki üvegje 400 forintba kerül a boltban, a Dreher, Heineken, és hasonló prémium márkák ára valamivel 200 forint feletti. Nem ők akartak ilyen drágák lenni – védekezett Lénárd -, de arra nem adott magyarázatot, hogy mi indokolja mégis a magasan tartott árat, holott jól tudják, hogy a magyar fogyasztó milyen árérzékeny.

Pozícióik javulását várja a hamarosan reklámkampánnyal kezdődő házhoz szállítástól a Csíki tulajdonosa. Az öt raktárukból a teljes Magyarországot képesek lefedni, a közel negyven szállítóautóikkal órákon belül bárhol teljesíteni tudják a megrendeléseket - mondta. Versenyelőnyt jelenthet, hogy a nagy söröscégek egyelőre nincsenek felkészülve hasonló kiszállításra, míg Csíki Sör Manufaktúra a kezdetektől úgy építkezett, hogy saját kézben tartotta az értékesítési piacát.

A március végén megegyezéssel zárult védjegyvitába a kormány is beszállt a Csiki sör oldalán, a Heinekent sarokba szorítandó még törvénytervezet is készült a holland sörön látható vörös csillag, mint márkajelzés betiltásáról. A Heineken hátralépésével ismét elfogadható partner lett a kormány számára a vörös csillagot továbbra is használó sörgyár, olyannyira, hogy ő gyárthatja a Fradi sörét. A Csíki Sör Manufaktúrának pedig ezek szerint most már magának kell megvívnia a harcát a a piacért.