Kicsit több mint 45 fokot mértek a BKV egyik, Modulo típusú BKV-s busz vezetőfülkéjében a múlt héten - derül ki arról a fotóról, amelyet egy sofőr készített. Az elviselhetetlen forróságot ráadásul a BKV-flotta egyik szinte vadonatúj, 2016-ban vásárolt járművében mérték, mert bár a a vezetőfülkében van légkondicionáló, az nem működött. Információink szerint azért nem, mert úgy adták ki forgalomba a buszt, hogy nem töltötték fel gázzal a klíma rendszerét. A Népszava értesülése szerint nem ez volt az egyetlen eset, egy szintén új trolibusz vezetőfülkéjében is elmulasztották a légkondicionálót működőképessé tenni, és ott is 40 fok feletti hőmérsékletet mértek a sofőrök.
A BKV egyik, buszos dolgozókat képviselő érdekvédelmi szervezete, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete (BTDSZ) a munkáltató sorozatos mulasztásai miatt jogi lépéseket fog tenni.
Szabó István, a BTDSZ elnöke a Népszava megkeresésére rettenetesnek nevezete a BKV által biztosított munkakörülményeket. Azt még súlyosabbnak tartja: a munkáltatónak tudomása volt arról, hogy nem megfelelő műszaki állapotú légkondicionálókkal küld forgalomba járműveket. Ezzel extrém hőségnek tették ki a sofőröket munkavégzés közben, holott megoldható lenne a berendezések működtetése. Szabó felelőtlennek nevezte a BKV vezetőit, akik engedélyt adtak a működésképtelen légkondicionálójú buszok közlekedtetésére. Azt még nem tudják, hogy a munkaügyi hatósághoz vagy a rendőrséghez fordulnak. A BTDSZ jogászai most mérlegelik, melyik hatóság az alkalmasabb arra, hogy érvényt szerezzenek megfelelő munkakörülményekhez való joguknak.
A szintén BKV-s dolgozókat képviselő Egységes Közlekedési Szakszervezet a múlt héten a munkavédelmi hatóságnál panaszolta be a BKV-t az elviselhetetlen munkakörülmények miatt. A BKV "villamosos és metrós" dolgozóit képviselő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke viszont nem ebben látja a megoldást. Mint megírtuk, azért nem fordulunk a munkavédelmi hatósághoz, mert a feljelentéstől egy csapásra sem a kánikula, sem a létszámhiány, sem a járművek állapota nem fog változni. „A jövőben viszont több pénzt kell fordítani az ilyen helyzetek elkerülésére, amit képviselni fogunk” – mondta lapunknak Gulyás Attila elnök.