hatás;költségek;plaktákampány;

Fotó: Tóth Gergő

- Hatásos, de drágálljuk a plaktákampányt

Április óta, vélhetően a kormány plakátkampányának hatására 25-ről 28 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik szerint Soros György veszélyt jelent Magyarország számára - derült ki a Publicus Intézet friss, a Vasárnapi Hírek számára készült felméréséből. 

Soros megítélése egyértelműen romlott: júliusban már a válaszadók 28 százaléka állította azt, hogy veszélyes az országra, 14 százalék szerint "inkább veszélyt jelent", 22 százalék szerint "inkább nem jelent veszélyt". 24 százalékos azok tábora, akik határozottan azt mondták, nem jelent veszélyt, noha ez a tábor áprilisban még 34 százalékos volt, s 22 százaléka a válaszadóknak nem tudott vagy akart felelni a kérdésre. Legnagyobb arányban - 73 százalék - a Fidesz szavazói, legkisebb arányban - 12 százalék - az MSZP támogatói "tartanak Sorostól", a jobbikosok 38 százaléka szerint is inkább veszélyt jelent hazánkra a magyar származású amerikai üzletember, de még a bizonytalanok 30 százaléka is így felelt.

A válaszadók 75 százaléka szerint ugyanakkor túl sok volt a Soros-ellenes plakát, 17 százalék gondolta azt, hogy szükség van ennyi hirdetésre, 8 százalék nem tudta megítélni, vagy nem válaszolt, ugyanakkor az emberek 73 százaléka felesleges pénzkidobásnak tartja, s csupán 20 százaléka szükségesnek ezt a kampányt. Az, hogy Soroson kívül kitől és mitől tart még a magyar társadalom, kiderül a szombaton megjelenő Vasárnapi Hírekből.

Új feladatkört kaptak a közszolgák: lapunk úgy tudja, a napokban a járási kormányhivatalok dolgozóit - járásonként 2-2 embert - váratlanul arra utasítottak, hogy fotózzák le a területükön lévő óriásplakátokat.