Publicisztika;segítség;gimnazisták;E-tanoda;

- Ötösre vizsgázott az E-tanoda és a szolidaritás

Sikeresen zárult az idén január óta tartó E-tanoda program, amelynek keretében budapesti középiskolások segítik hátrányos helyzetű társaikat a tanulásban online korrepetálással és személyre szabott digitális tananyagokkal.

Sikeresen zárta az iskolaévet az a tizennégy hátrányos helyzetű gilvánfai általános és középiskolás tanuló, akiket önkéntes mentorként a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium 20, és a Városmajori Gimnázium 4 diákja segített a felkészülésben a Telenor (a 21. századi Pedagógiáért Alapítvány és a Microsoft) által életre hívott E-tanoda programban. Az önkéntesek a félév során összesen 140 tanórát tartottak, a legnépszerűbb tantárgyak az angol, a matematika és a magyar voltak.

Kutas István: az E-tanoda jóval több egyszerű oktatási programnál. A digitális technológia segítségével olyan fiatalokat köt össze, akik máskülönben nem kerülnének egymással kapcsolatba

A programban önkéntesek szaktanárok segítségével készítenek személyre szabott, interaktív elektronikus tananyagokat azokra a tárgyakra és témákra fókuszálva, amelyekben a mentoráltak korrepetálásra, segítségre szorulnak. Az E-tanodában a tanulás élő online kapcsolatban, tanulópárokban és -csoportokban zajlik, képzett tanári felügyelet és folyamatos támogatás mellett. Az önkéntesek és diákjaik közösen meghatározott, konkrét célokat jelölnek ki, és a Skype in the Classroom programon keresztül tartják egymással a kapcsolatot. A Telenor az E-tanoda koncepció kidolgozása és koordinálása mellett mindehhez táblagépeket és Hipernetet biztosít a résztvevőknek, valamint célja az is, hogy szakmai tapasztalatcsere és együttműködés induljon a vállalat digitális oktatási programjával, a Hipersulival.

A Baranya megyei mentorált diákok nagyon hasznosnak, hatékonynak és élvezetesnek tartották a modern eszközökön alapuló online tanórákat. A felkészülés mellett a skype-os órák a diákok kreativitásának is teret engedtek, a mentoráltak motiváltabbak lettek, és jobb jegyeket szereztek. „Nagyon büszke vagyok arra, hogy a támogatásnak köszönhetően meg mertem szólalni angolul és egyre bátrabban használom a nyelvet. Nagyon jó érzés, hogy valaki mindig segített, ha valahol elakadtam” – fogalmazta meg az egyik tanuló. „Az angoltudása láthatóan fejlődött és pozitív változást látok a tanulásban való motiváltságában is” – mondta év végi értékelésében az egyik iskolai tanár az osztályában tanuló diákjáról.

A programot záró felmérésen a segített diákok ötös skálán 4,9-re értékelték a mentorukkal ápolt kapcsolatot, jól (4,5 átlag) érezték magukat a tanulás során, és összességében nagyon hasznosnak (4,7-es átlag) tartották a pártfogójukkal töltött időt. Ráadásul a tanulópárok betekintést nyerhettek egymás mindennapjaiba, felfedezhették az azokban rejlő hasonlóságokat és különbségeket, és minden eredményt közös sikerként könyvelhettek el.

„A Hipersuli digitális oktatási projekt részeként, kísérleti céllal vágtunk bele az E-tanoda programba. Az eredményeket látva egyértelmű, hogy a folytatás mellett döntünk, így a 2017/2018-as tanévre is biztosított a program fenntartása, sőt, bővítése is” – mondta Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.