„A Soros György kampány általános és alapvető társadalmi normákat sért, nem tekinthető társadalmi célú hirdetésnek, tartalmában egyértelműen politikai hirdetés, ezért közzététele társadalmi célú hirdetésként megtévesztő” – fogalmazott állásfoglalásában a Magyar Reklámszövetség (MRSZ). A szervezet vezetősége – állt a közleményben – „kötelességének tartja, hogy kiálljon a reklámszakma hírnevéért, és felszólaljon az olyan reklámok és kampányok ellen, amelyek megingatják a reklámtevékenységbe vetett közbizalmat vagy sérthetik a társadalomban általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normákat, valamint a közízlést.”
Mindezzel egyetért maga a „célpont” is: a BBC hírportálján megjelent írás szerint ugyanis Soros György azzal vádolja a magyar kormányt, hogy antiszemita az ellene indított plakátkampány. „Lesújt a jelenlegi magyar rezsim szándékos dezinformációs kampányának részeként alkalmazott antiszemita képi ábrázolásmód. Bizakodással tölt el ugyanakkor, hogy a magyar zsidó közösség vezetése számtalan (magyar) állampolgárral együtt szót emelt e kampány ellen" – fogalmazott Soros Györgyöt. Ami a bizakodását illeti: országszerte egyre többen csatlakoztak például az Együtt országos plakáteltakarítási akciósorozatához, amely szerda késő délután Budapest több pontján is folytatódott, a tegnapi megmozdulásra pedig mások mellett Karsai László történész is elfogadta az ellenzéki párt invitálását.
Bár a kabinet szerint a mind erőteljesebb tiltakozásoknak nincs köze hozzá, tegnap a Kormányzati Tájékoztatási Központ bejelentette: szombattól véget ér a kampány. A központ szerint a konzultáció május végén véget ért, az utókampányt pedig két szakaszban, hathetes időtartamra tervezték. „Ennek megfelelően a második szakasz az eredeti tervek szerint, július 15-én zárul” – írták azt állítva, hogy eleve eddig tervezték a kampányt. „Értjük, hogy Soros Györgynek és embereinek ez nem tetszik, de el kell fogadniuk, hogy akik a konzultációban részt vettek, azoknak meg Soros György politikája nem tetszik" – reagáltak az újabb bírálatokra.
Az ellenzéki szerint valójában „megfutamodott a kormány”. Annyi mindenesetre bizonyosnak tűnik: a kabinet el akarta kerülni, hogy a pénteken kezdődő vizes világbajnokság miatt Magyarországnak jutó nemzetközi figyelem a „büdös zsidó” firkákkal kiegészített kormányzati Soros-plakátokra irányuljon. Nem lehet figyelmen kívül hagyni Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök július 18-ára tervezett budapesti látogatását sem. Bár épp Netanjahu utasítására vonta vissza az izraeli külügyminisztérium a Soros-kampány miatt a budapesti izraeli nagykövetség magyar kormányt elítélő nyilatkozatát, az antiszemita felhangokat sem nélkülöző plakátok látványa alighanem így is kényelmetlenséget okozott volna. S ha már az időzítés: a Párbeszéd szerint bizonyosan az sem a véletlen műve, hogy a plakátkampány leállításáról szóló közlemény megjelentése után alig két órával – a párt szerint egyértelmű figyelem-eltereléseként – tett bejelentést Orbán Viktor kormányfő az újabb Seuso-kincsek megszerzéséről.
MSZP: Mindez kísértetiesen arra emlékeztet, amikor az 1936-os berlini olimpia idején a náci rezsim ideiglenesen eltávolította a legtöbb zsidóellenes feliratot, a hazugsággyár újságjai pedig mérsékelték undorító propagandájukat.
Demokratikus Koalíció: A nemzetközi felháborodás és az egységes magyarországi tiltakozás kényszerítette meghátrálásra a kormányt.
Együtt: Orbán belátta súlyos tévedését a Soros-plakátok ügyében, visszavonják az uszító, antiszemita indulatokat keltő, hazug plakátokat.
Párbeszéd: Tarthatatlanná vált a nemzetközi felháborodás a Soros-plakátok ügyében, Orbán Viktor és kormánya egyszerűen megfutamodott, amikor úgy döntött, hogy leveteti azokat.