Eközben húsz-harminc, jobb esetben tízéves buszokkal látják el a szabolcsi megyeszékhely tömegközlekedését: állapotukra jellemző, hogy a hét elején is kigyulladt az egyik járat. Sérülés ugyan nem történt, de a környéken kisebb pánikot okozott az égő jármű látványa.
- A történtek miatt elsősorban a város vezetése, de a gazdasági minisztérium is felelős, amiért nem gondoltak arra, hogy az 5 milliárdos pályázati pénzből vett 41 autóbusz mellé infrastruktúra is kellene, s azóta sem épült ki a működésükhöz szükséges sűrített földgázt biztosító töltőállomás – mondta tegnap egy nyíregyházi sajtótájékoztatón Lövei Csaba, az Együtt önkormányzati képviselője.
Szavai szerint szomorú, hogy Nyíregyházán már az év eleje óta vadonatúj gázüzemű buszok járhatnának, de a vezetők szerencsétlenkedése miatt azok Tiszaújvárosban, a MAN telepen parkolnak, s az illetékesek szerint ha "minden jól megy", talán decemberben állhatnak forgalomba. Közben a városban lepusztult és immár a tűzeset óta elmondható, hogy életveszélyes járműveknek kell közlekedniük – tette hozzá.
A töltőállomás kiépítését nehezíti, hogy azt lakóövezetbe nem telepíthetik, így vélhetően egy üresen álló volt laktanyaépületben alakítják majd azt ki. Jelenleg azonban a képviselő tudomása szerint még csak engedélyezési eljárás zajlik.