A Magyar Posta pénteken közleményében kiemelte: menedékes felügyeleti szolgáltatóként feladatuk a hatóságilag bevizsgált és engedélyezett műszaki berendezés, az automata felügyeleti egység felszerelése, működtetése, amely a regisztrált étel- és italautomaták adatait továbbítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV). A felügyeleti rendszer az automaták bevételéről pontos információk ad az adóhivatalnak.
A posta külső szakértő által auditált módon biztosítja az üzemeltetők forgalmi adatainak védelmét, azt, hogy azok titkosított adatkommunikációs csatornán jussanak el az adóhivatalhoz, az üzemeltetők pedig elektronikus felületen érik el az automatáik által szolgáltatott, elsősorban forgalmi információkat - közölte a Magyar Posta.
Az országszerte működő mintegy 30-32 ezer automata további üzemeltetésének feltétele az automata felügyeleti egység beszerelése, a tulajdonosnak, az üzemeltetőnek szerződést kell kötnie az engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltatóval, ez esetben a Magyar Postával - hívja fel a figyelmet a társaság.
A Népszava korábban már előrejelezte, hogy a Magyar Posta Zrt. ellenőrizheti az automatákat, miután a szakmai szövetség számára értelmezhetetlen törvényjavaslatot nyújtott be még májusban Bodó Sándor fideszes országgyűlési képviselő az ital- és áruautomaták szabályozásával kapcsolatban. Több cég vállalkozott volna a felügyeleti rendszer kialakítására, egyben a szolgáltató szerepére, de a javaslatban megjelent az eddig ismeretlen, menedékes felügyeleti szolgáltató fogalma, amelynek kijelölése és szabályozása a kormány joga lenne. Ráadásul csak olyan cég láthatja el ezt a feladatot, amely a 2000-es lélekszám feletti településeken ügyintézésre alkalmas ügyfélszolgálatot működtet. Ehhez Magyarországon egyetlen cég rendelkezik megfelelő infrastruktúrával, méghozzá a Magyar Posta Zrt - írtuk meg még június elején.