17 éve folytatnak kutatási programot. Ennek célja olyan alapvető élelmiszerek megalkotása, amelyek nemcsak finomak és teljes gasztronómiai értékűek, hanem tudományosan igazoltan kedvező élettani, egészséget támogató, illetve betegségek kialakulásának a kockázatát csökkentő hatásuk is van, és emellett teljesen biztonságosak.
Szakács Tamás szerint a megismertetés legtermészetesebb módja az, ha nemcsak a tájékoztatókat, hanem magukat a termékeket is az emberek, a fogyasztók kezébe adják. A vezérigazgató bejelentette, hogy az év hátralévő részében tízezer hajdú-bihari családdal ismertetik és kóstoltatják meg ingyenesen az első okos élelmiszereket. A Vitajó brandcsalád első tagjai, a cipók egyedi ásványianyag- és vitamin összetételüknek köszönhetően hozzájárulnak az immunrendszer megfelelő működéséhez, a fáradtság és kifáradás csökkentéséhez, valamint a csontozat, a haj és a bőr normál állapotának a fenntartásához.
„A dolgunkat nehezíti, hogy a szokásos üzleti aktivitás mellett az okos élelmiszerek speciális tulajdonságai miatt a fogyasztók egyfajta tanítását is meg kell oldanunk. De az emberek csak így tudnak majd egyértelmű döntést hozni termékeink mellett” – mondta Szakács Tamás a haon.hu-nak.