A pilótának azonban nem volt szerencséje: a svéd vadászgép északír gyártmányú katapultülése gyártási hibás volt. Miután kilőtte a gépből, nem vált le előírásszerűen a pilótáról, így az az üléstől terhelten, sokkal nagyobb sebességgel ért földet. Gerince súlyosan megsérült, és a hosszas gyógyulási és pihenési idő után kiderült, többé nem ülhet katonai gép kormánya mögé – írja a Magyar Nemzet.
Már úgy tűnhetett, hogy az eset lassanként a múlt jótékony homályába vész. Pénteken azonban megelevenedtek a két évvel ezelőtti események Kecskeméten. A lap úgy tudja, az egyik Gripen és pilótája nagyon hasonló vészhelyzetbe került. A futómű elakadt valamiben, vagy valamilyen más meghibásodás történt, ami újabb balesettel fenyegetett. Egy alkatrész, vélhetően a futóművet behúzott állapotában fedő úgynevezett áramvonalazó lemez végül engedett, így mégiscsak sikerült biztonságban leszállni a Gripennel.
Elővigyázatosságból a teljes 14 gépes flottát leállították a vizsgálat lefolytatásáig, amíg a hatóságok és a gyártó bevonásával nem találnak magyarázatot, illetve megnyugtató ellenlépéseket nem tesznek a repülésbiztonsági kockázat felszámolására. A kecskeméti bázis egyik vezető szakembere egy korábbi repülésbiztonsági konferencián figyelmeztetett, hogy a helyi beton leszállópálya egyenetlenségei miatt az átlagosnál több a futóműrendszer-meghibásodás a magyar Gripeneken. A megoldás aszfalt burkolat lenne, de az elmúlt két évben ezt nem sikerült megoldani. A Honvédelmi Minisztérium nem nyilatkozott. Beszédes viszont, hogy a sajtót pénteken jövő hét keddjére meghívták egy éjszakai repülés fotózására, ám a küldést követően röviddel már törölték is az invitációt, indokkal nem szolgálva.