Hivatalos tájékoztatás helyett a múlt hét közepén még csak az a hír járta a taxisok között, hogy a többi társaság ki lesz tiltva a Duna Aréna elől, azaz ha valaki nem a „partner” Főtaxit taxit hívja, akkor ki kell, hogy gyalogoljon ki a Népfürdő utca és Dagály utca sarkára. Talán ennél is nagyobb kiváltságot - és nem mellesleg: üzleti előnyt - jelent az, hogy forrásaink szerint a Margitszigetre is csak a Főtaxi kocsijai hajthatnak majd be. Mivel a sziget bejáróitól a verseny létesítményei meglehetősen távol vannak, a behajtási engedélynek köszönhetően a Főtaxi gyakorlatilag megkerülhetetlenné válik - azt ugyanis senki nem gondolhatja, hogy például a versenyzők, szakági elöljárók mondjuk a Margit hídtól gyalogolnak majd be az uszodához. Ám ha egy mit sem sejtő turista vagy éppen csapattag, netán egy FINA tisztviselő száll majd be valahol a városban egy „nem partner” taxi kocsijába, akkor az a Duna Arénától 250-300 méterre ki kell, hogy rakja az utast, mivel addig mehet a kocsi és nem tovább.
„Nem értem, ha ez a világbajnokság nemzeti ügy, akkor miért nem úgy kezeljük” - fakadt ki lapunknak egy taxitársaság nevének elhallgatását kérő vezetője. „Miért kellett kiválasztani a mintegy 1000 autós flottával rendelkező Főtaxit egyetlenként? Miért nem lehetett az összes társaságot bevonni?" – tette fel a kérdést. Szerinte ugyanis nem kérdés, hogy a vizes vébé idején az összes fővárosi taxira szükség lenne. Azt is mondta, jellemző csúsztatás, hogy Bors Miklós, a vizes VB-t rendező cég szóvivője korábban azzal indokolta a Főtaxi Zrt. kiválasztását, hogy 30-40, esetleg 100 autós céggel nem lehet megoldani egy ilyen feladatot. „Bőven akad még nagy, 500-600 autós társaság is a piacon a Főtaxi mellett.”
Nemcsak a taxisok maradtak hivatalos válasz nélkül: lapunknak sem nyilazott a vizes vébét szervező állami cég, a Bp2017 Világbajnokságot Szervező és Lebonyolító Nonprofit Kft. A Főtaxi Zrt. pedig minden feltett kérdésünkre csak annyit válaszolt, hogy "korábban mindent elmondtunk, amit lehetett”. Ez azonban nem volt valami sok: az ügyről elsőnek beszámoló HírTv-vel is csak annyit közölt a társaság, hogy a szerződés titoktartási záradékot tartalmaz, így nem mondhatnak semmit. Így egyelőre csak kérdés marad, hogy pontosan mikor kapta meg a Főtaxi a megrendelést, milyen feltételekkel. A taxisok szerint viszont nem különösebben kérdés, hogy mi történhetett. Egy másik, a nevének elhallgatását kérő fővárosi taxitársaság vezetője szerint még csak váratlan sem volt e választás azután, hogy májusban az úszóvébé szervezőbizottságának elnöke, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter javaslatára a Fővárosi Közgyűlés feltűnő gyorsasággal módosította a korábban érinthetetlennek tűnő taxisrendeletet úgy, hogy a vébé partneréül kiválasztott taxiscég viselhesse a rendezvény "reklámnak nem minősülő" matricáit. „Utána hopp, máris lehetett látni a Főtaxi autóinak motorháztetőin a vizes VB-t reklámozó kék matricákat” - mondta az egyik taxis.