Csütörtök este hat óra után Taszáron felszállás közben lezuhant egy katonai repülőgép. A történtekről tegnap a helyszínen Gobányi Sándor, a Kapos Harcászati Repülőezred alezredese elmondta, hogy a Szuhoj 22-es vadászbombázóval rendes évi kiképzőrepülési feladatot kezdett volna Lőrincz István alezredes és Racskó Mihály őrnagy.
A vadászgép a felszállás második fázisában volt, azaz nyolcszáz-ezer métert már megtett a kifutópályán, sebessége 300 kilométer lehetett. Pinkóczi József alezredes, repülésvezető a toronyból látta, hogy az emelkedő gép hajtóművéből lángok csaptak ki.
A repülőszsargonban fáklyának nevezett lángcsóva a géptörzs hosszának másfél-kétszeresére nőtt. A Szu-22-es ekkor már körülbelül 25-30 méterre volt a földtől. A repülésvezető parancsot adott a két pilótának a gép azonnali elhagyására. A pilóták katapultálták először a kabintetőket, majd a másodpilótát, végül az első ülésben ülő repülőgépvezetőt lőtték fel a rakéták a levegőbe.
A vadászbombázó félig kint lévő futóművekkel a kifutópálya végén ért földet. Robbanás nem történt, de az üzemanyag, körülbelül négyezer liter kerozin belobbant és elégett. A két pilótát 80-100 méterre lőtte fel a katapult, s tulajdonképpen szerencsésen értek földet a kifutópálya betonján. Egyikük szárkapocscsonttörést, másikuk belső bokaficam-sérülést szenvedett. Állapotuk, közérzetük jó.
A balesetet az eddigi vizsgálatok szerint műszaki hiba okozta. Meg nem erősített értesülések szerint a tízévesnél öregebb gépet idén vitték volna nagyjavításra.
Népszava 1995. május 27.