A Herman Ottó Múzeum nemcsak az első magyar, hanem az első kelet- és közép-európai pályázó volt. A kifejezetten kemény versenyen olyan ellenfeleket, intézményeket kellett legyőzni, amelyek milliós világvárosokban, kontinensnyi országokban működnek.
A végeredmény: a miskolci videó az összes interneten leadott szavazat (181 617) 56 százalékát, egészen pontosan 100 815 voksot szerzett. Ezzel sikerült túlszárnyalni a tavalyi győztes, a melbourne-i Victoria Museum teljesítményét, amely egy évvel ezelőtt 79 ezer szavazattal szerezte meg az első helyet.
A Herman Ottó Múzeum munkatársai folyamatosan kapták a visszajelzéseket a múzeumi kollégáiktól az ország minden pontjáról, iskolai osztályoktól, baráti társaságoktól, céges alkalmazottaktól, hogy rájuk szavaztak, és mindenkit erre biztattak a környezetükben. Hihetetlen módon pörgött a téma a közösségi médiafelületeken is, így a hír valóban rengeteg emberhez jutott el, ők mind segíteni akartak egy-egy kattintással.