Értesüléseik szerint az elmúlt két hétben a kormánymédiában egyre gyakrabban feltűnő hirdetéseket már a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel baráti kapcsolatot ápoló Kuna Tibor tulajdonában álló ügynökség szervezte. A Trinity megbízását Borsa Miklós, a Bp2017 Kft. szóvivője is megerősítette a lapunak.
Mindez azért érdekes, mert a szerződés megkötéséről egyelőre semmi nem jelent meg például a Közbeszerzési Értesítőben. A látszólagos ellentmondást Borsa azzal magyarázta, hogy a céget a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül lebonyolított közbeszerzésen választották ki, az ilyen megállapodásokat pedig csak negyedévente teszik közé. Ennek megfelelően valamikor júniusban várható, hogy megjelennek a tender részletei.
Egyelőre csak a hazai kampány kezdődött meg, a nemzetközi promóció még várat magára. A Magyar Nemzet április közepén írt arról, hogy számos, a vizes vb-hez köthető projekt késésben van, a nemzetközi hirdetések teljes hiányára pedig szinte mindenki panaszkodott. Állítólag már a jegyek értékesítésének decemberi kezdete környékére terveztek egy kampányt, ami szakértők szerint még bőven időben lett volna. Ehhez képest a szűk két héttel ezelőtti hazai rajt és a még mindig a jövő homályába vesző külföldi reklámok valóban jelentős késésnek tűnnek.
A vb „kommunikációjához kapcsolódó komplex rendezvényszervezési feladatokra” a kétmilliárd forintos megbízást is Kuna Tibor nyerte el, igaz, egy másik cégével, a Young and Partners Kft.-vel. A szerződés keretében pedig egy eseményt valóban szerveztek március 19-én: a Széchenyi fürdőben 113-an szelfiztek egyszerre egy medencében, egy korábban nem létező kategóriában rekordot felállítva ezzel. A rendezvény azonban finoman szólva sem kapott hatalmas publicitást, és nem is követte túl sok hasonló figyelemfelkeltő esemény. Borsa Miklós szerint néhány flash mobra sor került azóta, mással azonban látszólag nem népszerűsítette a világbajnokságot a Y&P.
Természetesen kérdezték a Bp2017 Kft.-t arról, hogy a Trinity milyen összegű megbízást kapott a cégtől, eddig azonban nem érkezett válasz. Korábban belső pletykák négymilliárdos kommunikációs kampányról szóltak, nem egyértelmű azonban, hogy ebben benne van-e a Young and Partners kétmilliárdja, vagy csak a hazai és nemzetközi közvetlen kommunikációra szánnának ennyit. Ha utóbbi, akkor viszont az úszó-vb hivatalosan is átlépte a százmilliárdos költségvetést. A végső számla 130 milliárd is lehet, erre már Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter is tett utalást.