A világ minden táján óriási esemény és szponzorokat vonzó üzlet egy ATP-tenisztorna, nálunk 2/3-os állami támogatásból sikerült megrendezni. Úgy, hogy az érkező vendégeket egyesével kapták el a közterületesek, mert parkoló híján a bokrokban álltak autóikkal, a kiakadt környékbeliek pedig a rendőrséget hívogatták. A rendező teniszszövetség szerint ezek csak az első év nehézségei, de azért hosszú távon is a közpénzért tartják a markuk. Szerintük igenis volt 6 nagy szponzoruk – ebből egy a Gazprom, plusz 3 közintézmény – számol be a hvg.hu.
Sikerült Budapesten olyan helyen, a III. kerületben található Nemzeti Edzésközpontban (NEK) megrendezni a nemzetközi versenyt, amely erre köztudottan alkalmatlan. Ezért a bő egyhetes rendezvényre először fel kellett építeni a szükséges lelátókat, és minden egyéb létesítményt, majd miután győztest hirdettek, elbontani azokat. Csak ez az oda-vissza mutatvány a kormányhatározat értelmében egyszer bruttó 461 millió forintba került, ez a „felállítás” az Emberi Erőforrások Minisztériumának költségvetéséből ment el, az „eredeti állapot helyreállítása” szánt további bruttó 237,5 millió forintot pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium finanszírozta.
Az esemény névadó szponzora az orosz Gazprom volt, néha azonban úgy tűnt, mintha a szponzort nem szerepeltetnék szívesen, például még a sporteseményt végig közvetítő MTI is a legtöbb esetben lehagyta a „Gazprom Hungarian Open” névadóját, és inkább budapesti ATP-tenisztornaként számolt be a meccsekről. Információink szerint a támogatás az utolsó pillanatban dőlt el, az viszont feltűnő volt, hogy a központban, a pályák környezetében csak nagyon kevés szponzorlogót lehetett látni, holott a világon mindenhol ezek jól értékesíthető felületek.
„A Gazprommal egy hosszú folyamat végén sikerült megállapodni, a részletek azonban üzleti titkot képeznek” – Szűcs Lajos, a Magyar Tenisz Szövetség elnöke, aki főállásban a Fidesz országgyűlési képviselője. Tagadta, hogy kevés hirdető lett volna, hiszen a Gazprom és az Emberi Erőforrások Minisztériuma mellett „a teljesség igénye nélkül a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Peugeot, az Emirates, és az m4” is feltűnt a pályák mellett szponzorként – csakhogy ezek közül három közpénzből fenntartott intézmény. „További közel 10” kisebb támogatójuk is volt, de ők a kisebb mértékű hozzájárulás ellenében csak más módon, így standon, műsorfüzetben jelentek meg, illetve jegyeket kaptak a VIP-szektorba.