emelés;reklámadó;

- Emelnek a reklámadón

Kósa Lajos, Fidesz-frakcióvezető 7,5 százalékos reklámadó kulcsra tett javaslatot – derült ki a parlament honlapjára tegnap kikerült dokumentum szerint. A törvénytervezet szövege alapján az adó mértéke 2017. január 1. és 2017. május 31. között 0 százalék lenne, míg 2017. június 1-jétől 7,5 százalék. Ez persze csökkenés a korábbi 9 százalékos az eredeti tervhez képest, ám durva emelés a jelenlegi 5,3-as kulcshoz viszonyítva. 

 Az Európai Bizottság (EB) egyszer már betiltotta a korábban sávos, majd egykulcsosra módosított, ám még mindig súlyosan diszkriminatív adó beszedését. A mostani elképzelés szerint már az EB számára is szabályos módon vetnék ki a terhet. A reklámadó újabb módosítása miatt a Magyar Reklámszövetség társszervezeteivel tiltakozott, emlékeztetve arra, hogy a közterhet mindig is károsnak ítélték a szakma számára. 

Egyre több balatoni önkormányzat kényszerül adót emelni, az eddig ingyenes strandján belépőjegyet szedni, vagy a fizetőparkolást bevezetni.