Évtizedeken át elképzelhetetlennek tűnt egy ilyen szókapcsolat: "az utolsó magyar autóbusz". Akkoriban Isztambul utcáin és isten háta mögötti szovjet tagköztársaságokban is szembe találta magát az ember csuklós Ikarusokkal - körülbelül annyira voltak az országimázs részei, mint Puskás Öcsi. Aztán 2001-ben megtörtént a lehetetlen, és lekerült a gyártósorról a mátyásföldi gyárban az utolsó ott tervezett, ott elkészített városi busz. Az Ikarus 489-es Polarist tizenöt év szolgálat után most vontak ki a forgalomból Nagy-Britanniában - tíz társával együtt futott a brit utakon. A Közlekedési Múzeum hazahozatta: ha majd egyszer elkészül a gyűjtemény új városligeti kiállítótere - amelynek helyén momentán egy mély gödör éktelenkedik -, akkor a magyar buszrajongók is találkozhatnak vele.