A buszsávok komoly időmegtakarítást jelentenek az utasoknak, üzemanyag-megtakarítást a szolgáltatóknak, a rövidebb fordulóidő miatt pedig kevesebb járműre lehet szükség.
A Budapesti Közlekedési Központ idén azzal ünnepelte a Föld Napját, április 22-ét, hogy egy nappal előtte közleményben jelentette be egy fontos buszsáv megszüntetését. A közlemény a változtatást azzal indokolja, hogy az „a Margit körút felé haladó közúti forgalom segítése és a Frankel Leó út tehermentesítése érdekében" szükséges, vagyis azért kell a tömegközlekedéssel utazókat sújtani, hogy több autó haladhasson a belváros felé, még nagyobb dugókat előidézve. Az intézkedés megvalósítása esetén a Zsigmond tér és az Üstökös utca között a személygépkocsik és tehergépkocsik föl fogják tölteni a szélső sávot, és csúcsidőkben az ezen az útszakaszon eddig gyorsan áthaladó autóbuszok a jövőben csak araszolva fognak tudni haladni. Megnő a menetidejük, a gázolaj-fogyasztásuk, vagyis a szolgáltatás drágább és rosszabb lesz, és növekszik a levegőszennyezés is.
A Levegő Munkacsoport levelében emlékezteti a főpolgármestert arra a programra, ami alapján őt a fővárosi szavazók megválasztották. Ebben Tarlós éppenséggel új buszsávok kialakítását ígérte.