A Mercedes anyavállalata és a Bosch között született fejlesztési megállapodás célja, hogy „termelésre alkalmas állapotba hozzon egy olyan hajtási rendszert, amely lehetővé teszi, hogy az autók teljesen automatikusan, vezető nélkül közlekedhessenek a városokban” olvasható a két cég közleményében.
A két vállalat reméli, hogy „a következő évtized kezdetére” létrehozza a „4. szintű”, automata vezérlésű járműveket, amelyek bizonyos feltételek esetén képesek átvenni a sofőrtől a jármű irányítását, majd az „5. szintű” rendszert is, amely bármilyen körülmények között képes vezető nélkül közlekedni.
A XIX. században alapított két cég, a Bosch és a Daimler ahhoz a versenyhez csatlakozik, amelyet az amerikai Silicon Valley technológiai vállalatai, így a Google vagy az Über indítottak el. A verseny célja olyan jármű megalkotása, amely a nagyvárosok kiszámíthatatlan forgalmában is képes vezető nélküli, önálló közlekedésre.
A gyakorlatias megfontolások mellett a Daimler és a Bosch azt várja, hogy az új technológia megváltoztatja az emberek autókhoz való viszonyát és az automata autók elterjedésével az autó-megosztás is népszerűbbé válik.
„Az utazók okos telefonjaikon tudnak majd automata vezetésű autókat használni és azokat közösen, megosztva használják majd. A vezető nélküli jármű fogja felkeresni az igénylőt” jósolja a két vállalat.