A városvezetés előterjesztése hamis feltevésekre épül
Karácsony Gergely, a Párbeszéd társelnöke, a XIV. kerület polgármestere a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatóján elmondta, egy ilyen népszavazás lehetővé tenné, hogy valódi szakmai érvek alapján, széleskörű társadalmi párbeszéd után döntsenek Budapest utolsó természetes Duna-partszakaszának sorsáról. A városvezetés előterjesztése hamis feltevésekre épül, így például arra, hogy a partmenti védekezés olcsóbb lenne, vagy árvízvédelmi szempontból hatékonyabb és nem okozna nagyobb károkat, mint a Nánási-Királyok útján megvalósuló gát - közölte a Párbeszéd társelnöke.
Tarlós István becsapott mindenkit
Az LMP szerint a partmenti mobilgát egyértelműen kockázatosabb a Római-part árvízvédelme szempontjából, mint a Nánási-Királyok útjára tervezett védvonal. Csárdi Antal, az ellenzéki párt budapesti képviselője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, Tarlós István főpolgármester becsapott mindenkit azzal, hogy nem készíttette el a római-parti árvízvédelem két lehetséges nyomvonalának részletes összehasonlítását. Az LMP szerint kizárólag a parttól távolabbra tervezett gát a biztonságos - fejtette ki a politikus, hozzátéve, amennyiben a Fővárosi Közgyűlés mégis a mobilgát mellett dönt, akkor felelőtlenül veszélyezteti az ott élők életét, és teljesen immorálisan védi meg ingatlanberuházók érdekeit.
Meg kell védeni a partszakaszt a Római-parton
A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a Római-part árvízvédelmének kialakításakor a Nánási-Királyok útja nyomvonal megéri a 7 milliárd forintos többletköltséget Budapest utolsó természetes Duna-partszakaszának védelme érdekében. Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt budapesti képviselője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatóján elmondta, semmilyen módon nem támogatják a part menti mobilgát megépítését. A DK politikusa javasolta továbbá, hogy a Fővárosi Közgyűlés mindaddig ne fogadja el a BKV üzleti tervét, amíg a kormány nem biztosítja a cégnek azt a 6,5 milliárd forintot, amellyel garantálható lenne a cég dolgozói által követelt béremelés. Gy. Németh Erzsébet kezdeményezte azt is, hogy a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbításának legyen egy leágazása Újpalotára az agglomerációból érkező autós forgalom csökkentése érdekében.
lásd még: Kamutanulmánnyal erősítik a Római-parti mobilgátat