reklámadó;Lex Heineken;

- Reklámadó, lex Heineken - Elnapolva

Legalább április végéig elhalasztotta a reklámadóról rendelkező törvény módosításának tárgyalását a Fidesz-frakció kérésére az Országgyűlés. 

A tervezet szerint az eddig 5,3 százalékos reklámadó 9 százalékra nőtt volna. A Fidesz frakcióvezetője, Kósa Lajos azzal indokolta a halasztást, hogy még dolgozni kell az előterjesztésen, meg kell vizsgálni, valóban megfelel-e az Európai Bizottság (EB) állásfoglalásának. A Ház június közepéig elfogadhatja a módosított tervezetet, ám annak mértéke várhatóan alacsonyabb lesz mint 9 százalék - tette hozzá Kósa. Elemzők szerint a reklámadó módosítgatásával elsősorban az ellenzéki sajtót akarja megfojtani a kormány. A halasztás módja hasonlít a lex Heineken törvény tárgyalásának elnapolásához. Miután a holland multi cég és a holland-magyar Csiki Sör megegyezéssel lezárták védjegyvitájukat, a kormány a számára kényelmetlenné vált javaslatot három hónapra Brüsszelbe küldte, hogy véleményt kérjen róla.

Budapesttel egyenlő elbírálást kérne a finanszírozás területén a Megyei Jogú Városok Szövetsége a helyi közlekedésben, amennyiben a kormány változtatna a vonatkozó szabályozáson.