Ahogy korábban a Bors információi alapján a Népszava is megírta, az alvászavar ténye egy egyeztető beszélgetés során, lényegében véletlenül derült ki. A szülők egy alkalommal a Szinyei Merse Gimnáziumban találkoztaka buszt és a sofőröket biztosító cég vezetőjével, Czakó Tiborral. Ekkor hangzott el körülbelül hat-hét ügyvéd előtt Czakó szájából, hogy a sofőrt – aki még kórházban fekszik - korábban alvászavarral kezelték, és neki tudomása volt erről. Ám mégis megkapta a vezetéshez szükséges orvosi papírokat. A gyerekeiket, társukat gyászolók szerint egyértelmű, hogy a baj ismeretében nem lett volna szabad ilyen hosszú útra engedni a sofőrt.
A sofőrt 2016-ben hónapokra eltiltottak a vezetéstől, de az illetékes orvos valamiért mégis visszaengedte a volán mögé. Czakó Tibor a Pizolit Kft. vezetője pedig beosztotta egy olyan járatra, amelyik a leghosszabb útra indult, a legveszélyesebb úton, a legnagyobb buszával, gyerekekkel a háta mögött, 24 órás vezetéssel, éjjel-nappali menetben – fogalmaztak a nyílt levélben, amelyben az is benne van: 2016-ban négy olyan buszbaleset volt Magyarországon, ahol a sofőr alvási apnoe zavarban szenvedett, és elaludt a volán mögött.
A Pizolit Kft. busztársaság a mai napig változatlanul működik, a szakhatóságok nem nyilatkoznak – jegyezték meg a hozzátartozók, akik hozzátették: „Nekünk nem volt lehetőségünk, dönteni. Nem közölték velünk, hogy egy beteg ember vezeti a járművet”.
A hozzátartozók kérnek mindenkit, aki a következő időszakban buszt tervez bérelni, vagy buszra tenné gyerekét, szeretteit: vállaljanak szolidaritást, és Czakó Tibor felelős magatartásának eljöveteléig, felelősségének felvállalásáig, a rendezésben vállalt szerepének tisztázásáig, a Pizolit Kft. járműveire ne szálljanak fel, ne rendeljenek tőlük járatot, a megrendelt utakat pedig lehetőség szerint mondják le.