Hanga Zoltán, az állatkert szóvivője csütörtökön a helyszínen elmondta, hogy a játékhoz 20 éve nyúltak hozzá utoljára, akkor csak részleges, most azonban teljes felújításon esett át. Eltüntették a falovak sérüléseit és kijavították azok hibáit, illetve újrafestették őket és újrabőrözték a nyergeket. Megújultak a fából készült hintók, a pódium közepén álló baldachin is, valamint újrafestették és -fényezték a körhinta fém csónakjait és forgó gondoláit is.
A restaurálás mellett korszerűsítették a körhinta hajtásrendszerét is. A korábbi szíjhajtással és fékező rendszerrel az volt a baj, hogy a fékezéskor a hosszú hajtótengelyt olyan erőhatások érték, amely a tengely anyagának gyors elfáradásához és végül annak idő előtti töréséhez vezetett. A korszerűsítés következtében egy rövidebb hajtótengely is elegendő, a fékezés pedig "motorfékkel", a villanymotor fordulatszámát szabályzó frekvenciaváltóval történik.
Hanga Zoltán megjegyezte: a megszűnt Vidámparktól örökölt területen 2014-ben és 2015-ben a Holnemvolt Park működött, de ez a rész az új fejlesztésekkel összefüggő munkálatok miatt tavaly óta zárva tart. Azonban a kerítésnél álló, az utca felől is megközelíthető régi körhinta tavasztól őszig üzemel: szombattól a tavaszi szezonban hétvégenként, nyáron pedig minden nap, az állatkerttől függetlenül, önálló belépővel is látogatható.
A restaurálási munkálatokra mintegy 4 millió forintot fordítottak, amely a játék 2014 óta termelt 2,9 millió forintos jegybevételéből állt, ezt az állatkert további egymillió forinttal egészítette ki.