reklámadó;

- Júniustól nőhet a reklámadó

A százmillió forint feletti árbevétel után a január 1. és május 31. közötti időszakra visszamenőleg a jelenlegi 5,3 százalék helyett nulla százalékos reklámadó lesz érvényes, ezt követően viszont a reklámokból élőket sújtó sarc az adóalap 9 százalékára emelkedik - derül ki Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter tegnap benyújtott törvénymódosító javaslatából. 

Azoknak az érintett vállalkozásoknak, amelyek reklámból származó árbevétele nem éri el a százmilliót, nem kell reklámadót fizetniük. A tárca a változtatásokkal a kisvállalkozókat védenék. Mint írják, az Európai Bizottság tavaly november 4-i határozata szerint a reklámadó több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat. A brüsszeli testület kifogásolta a sávosan progresszív mértékrendszerű adóztatást és a százmillió alatti árbevételű cégek kivételét is. A magyar kormány a brüsszeli döntést megtámadta és jogorvoslatot kért az Európai Bíróságtól. Szavaik szerint, ha a törvényjavaslatot az Országgyűlés elfogadja, az érintettek a már megfizetett reklámadót a visszatérítés szabályai szerint igényelhetik. A korábbi adóévekre bevallott, de meg nem fizetett adót se kell megfizetni. A javaslat kiveszi az érintett körből a saját célú reklámokat.

Izgalmas hetek jöhetnek a globális tőkepiacokon Donald Trump egészségügyi reformcsomagjának kínos, múlt pénteki „bukása” miatt.