A-Híd;Hódút;Duna Aszfalt;

- Az új "Közgép" nyert, a régi vesztett

Nem a Közgép és olasz Itinera alkotta konzorcium építheti az M4-es autópályát a román határig, pedig 25 milliárddal olcsóbb árat ígért, mint a pályázat nyertese. A kiíró, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a múlt év őszén minősítette érvénytelennek a Közgép ajánlatát, mert szerintük a költségvetés megalapozatlan volt, ennyi pénzből nem lehet elvégezni a munkát.

Így a Hódút, a Duna Aszfalt és az A-Híd nyerte el a munkát, nettó 83 milliárd forintért. A vesztes konzorcium azonban megtámadta a döntést, a Közbeszerzési Bizottsághoz fordult, amelyik most hozta meg elutasító döntését – az ajánlatkérő szerintük nem megalapozott szempontjai miatt. A határozatokat a kézbesítéstől számított 15 napon belül felül lehet vizsgáltatni a Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon, a NIF azonban nem köteles megvárni ezt, leszerződhet a nyertesekkel - írta az Dehir.

Gregor Gysi, az Európai Baloldali Párt (EBP) elnöke levelet írt írt Jean-Claude Junckernek, az Európai Bizottság elnökének a Lukács Archívum ügyében.