;

tavaszi szezon;OTP Bank Liga;20. forduló;

Foci és kedvezmények lesznek – de vajon visszatalálnak-e a stadionokba a nézők ? FOTÓ: MOLNÁR ÁDÁM

- Csökkentett árak, leszállított igények

Szombaton a 20. fordulóval folytatódik a labdarúgó OTP Bank Liga. Az indulás előtt az élvonalban érdekelt klubok vezetőinek körében arra kerestük a választ, hogy csapataik milyen célokkal vágnak neki az évad második felének, valamint hogy ebben az időszakban mit tehetnek a nézőszámok növelésének érdekében.

Kettőezer-ötszázhatvanegy – a magyarfutball.hu adatai szerint az őszi idényben ennyi volt az NB I-es találkozók átlagnézőszáma. Ez az adat megfelel a korábbi évek átlagának és a szomszédos országokban tapasztalható érdeklődésnek is, a magyar liga esetében mégis talán lehangoló, tekintve, hogy a tavaly nyári Európa-bajnokság mérkőzései alatt tízezrek utaztak el Franciaországba vagy ünnepeltek országszerte az utcákon.

Persze a fenti összehasonlítás némileg sántít, hiszen a nemzeti tizenegy évtizedek után örvendeztette meg újra a szurkolókat, míg a magyar klubfutball szinte minden nyáron leszerepel a nemzetközi kupaselejtezőkben. Tovább árnyalja a képet, így arról se feledkezzünk meg, hogy a stadionépítési munkálatok miatt majdnem a mezőny fele, öt klub is idegenben fogadja ellenfeleit – például a Vasas és várhatóan az Újpest is, amely csapatok „otthonkeresése” abszolút jellemző az utóbbi évek, évtizedek hazai állapotaira.

Ismeretes: az angyalföldiek még a Fáy utcában kezdték a bajnokságot, az Illovszky-stadion bontása miatt azonban októbertől albérletbe kényszerültek. A XIII. kerületi sporttelepen zajló munkálatok kihatottak az újpestiekre is, hiszen a lila-fehérek a Megyeri úti létesítmény egyre húzódó tatarozása miatt kezdetben Angyalföldön szerepeltek pályaválasztóként, később Kecskemétre kényszerültek.

A szálak most ismét összeérhetnek, hiszen a Vasas a megújuló Szusza-stadionban szeretne szerepelni, ahova végre hazatérne az Újpest is, az engedélyeztetéssel kapcsolatos végső döntés azonban csupán a szombati Vasas-Haladás-mérkőzés előtt, a szerdáról péntekre eltolt pályabejárás után várható. Ennek kapcsán inkább a lehetséges albérlő izgulhat, az Újpestnek ugyanis riválisával szemben nincsen érvényes szerződése a stadion üzemeltetőjével. „Klubunk vezetősége minden erejével azon dolgozik, hogy minél előbb a Szusza Ferenc Stadionban játsszuk a hazai mérkőzéseinket. Több újítással is készülünk a szurkolóink részére, amelyeket azonban a Szusza Ferenc Stadionban lehetne megvalósítani. Természetesen minél több szurkolót szeretnénk majd a hazai meccseinken látni, és mindent meg is teszünk ennek érdekében” – közölte érdeklődésünkre az Újpest sajtóosztálya. A lilák nemzetközi kupaindulási álmokat dédelgetnek, s szerintük „Nembojsa Vignjevic munkájának eredményességét támasztja alá a ZTE elleni első kupameccsen mutatott játék is.” (Zalaegerszegen 4-1-re nyert az Újpest – a szerk.)

Noha tehát még kérdés, hogy melyik arénában kezdhetik a bajnokságot, a Vasasnál is az első három pozíció elérésében bíznak. „Egy dobogós helyezésnek nagyon örülne mindenki. Emellett a Magyar Kupában szeretnénk a lehető legtovább jutni, esetleg döntőbe kerülni, és ha már ott vagyunk, akkor megnyerni azt. De teherként semmiképpen nem tesszük ezeket az elvárásokat a csapat vállára, ’csupán’ a mindenáron történő győzni akarást akarjuk látni játékosainktól” – állt a Népszava részére eljuttatott válaszüzenetben, amelyből az is kiderült, hogy a Vasas „pénztárcabarát” jegyárakkal hívná a lelátókra a drukkereket: hét mérkőzésre a felnőtt bérlet 6500, a diák 6000 forintot kóstál, 14 év alatt pedig ingyenes a belépés.

A Budapest Honvéd is előkelő helyről kezdheti a pontvadászat 2017-es szakaszát, Marco Rossi tanítványai ugyanis csupán rosszabb gólkülönbségük miatt szorulnak a második helyre. Kispesten ennek ellenére sem változtak az idény elején megfogalmazott célok: a klubvezetés továbbra is a nemzetközi kupaszereplés kivívását tartja reális elvárásnak, s emelkedést várnak a tavalyi látogatottsághoz képest. „A tavaszi szezonra átfogó marketing kampánnyal készülünk. Minden mérkőzést komoly reklámkampánnyal hirdetünk: lesznek hirdetések a közösségi médiában, újsághirdetések, óriásplakát és buszokon való megjelenések is. Hiszünk ennek a stratégiának a sikerességében, mivel már az előző szezonban is komoly eredményeket értünk el – érkezett a válasz a Honvéd részéről. – Az a célunk, hogy minimum 40%-al növeljük meg a 2016-2017-es szezon össznézőszámát az előző bajnoki évadhoz képest – így a határozott célkitűzés, amellyel összhangban a Vasashoz hasonló bérletárakat állapítottak meg.

A listavezető Videotonnál azt követően, hogy az átlagnézőszámuk az őszi félévben is 2000 alatt maradt, a kedvezményekben hisznek. A nem titkoltan a bajnoki címre törő székesfehérváriak ideiglenesen továbbra is Felcsúton fogadják az ellenfeleket. „Célunk, hogy minél többen biztassák a helyszínen csapatunkat ideiglenes pályánkon, a Pancho Arénában is, ezért a kedvező jegyárak mellett ingyenes szurkolói buszokat is indítunk Székesfehérvárról a mérkőzésekre. A tavaszi idényben nyolc fontos hazai bajnoki vár a csapatra, aki a bérletvásárlás mellett dönt, még olcsóbban szurkolhat” - nyilatkozta a klub sajtófőnöke.

A bajnoki tabella második feléből induló együttesek közül a hagyományosan lelkes szurkolótáborral rendelkező DVTK stadionja szintén megújul, így a miskolciak Mezőkövesden szerepelnek. Szabó Tamás ügyvezető válaszából kiderült, az ilyen párharcokra olyan jegyárakat állapítanak meg, amelyek átlagosan több mint 50 százalékos kedvezményt nyújtanak a Diósgyőri Stadionban megszokott hasonló kategóriájú belépőhöz képest, így a klubvezetés szerint minden szurkoló egyformán és igazságosan kap segítséget az idegenbeli utazáshoz. A játékosok szereplésével hálálnák meg az fanatikusok kitartását. „A DVTK szeretne az első hat hely valamelyikén végezni. Érdekeltek vagyunk a Magyar Kupában is, melyet szeretnénk megnyerni.”

A továbbiakat a kiesést jelentő 11. helyről váró MTK célja aligha lehet más, mint az élvonalbeli tagság meghosszabbítása, valamint a szurkolók kicsalogatása az ősszel átadott, minden igényt kielégítő Új Hidegkuti Nándor Stadionba. A legalacsonyabb hazai átlagnézőszámmal bíró kék-fehérek ennek érdekében radikális jegyárcsökkentést jelentettek be a közelmúltban: a korábbiakhoz képest szinte minden szektorba féláron válthatók belépők.

Margitai Zoltán FORRÁS: GYIRMOTFC.HU

Margitai Zoltán FORRÁS: GYIRMOTFC.HU

A klub újonc mivoltát tekintve az érdeklődésre nem panaszkodhatnak a Gyirmót FC Győr háza táján, hiszen az Alcufer Stadion látogatottsága ősszel átlagosan alig maradt el az éllovas Videoton nézőszámaitól. Margitai Zoltán, a gyirmóti klub cégvezetője érdeklődésünkre elmondta, hogy olyan hozzáállást vár a sereghajtó csapattól, „hogy bármi legyen a szezon végén, mindenki tükörbe tudjon nézni, és el tudja mondani magáról, hogy mindent megtett a csapat sikeréért. Ez a siker pedig kizárólag a bennmaradás lehet!” Margitai szerint mivel náluk a legalacsonyabbak a jegyárak, további csökkentés nem várható, ugyanakkor csatlakoznak a Nemzeti Sport kezdeményezéséhez a kedvezményes jegyárak tekintetében, valamint az MLSZ szurkolói klubjához is, így válogatott mérkőzés jegyének felmutatásával féláron lehet bejönni a mérkőzéseinkre. Margitai szerint „20-30 százalékos növekedés várható, de ehhez szükség van olyan teljesítményre és eredményességre is, ami a nézőket kihozza a stadionba."

Válaszra várva
Kérdéseinket természetesen mind a 12 élvonalbeli klub részére elküldtük, a csütörtök déli határidőig azonban öten – az FTC, a Mezőkövesd, a Haladás, a Paks és a Debrecen – nem reagáltak.

Molnár Ferenc unokája, Sárközi Mátyás Londonban élő író, és a dédunoka, Lukin Ágnes televíziós rendező is megnézte Az üvegcipő próbáját a József Attila Színházban.