A legtöbben úgy próbálják, megúszni a gumicserét, hogy biztos, ami biztos alapon egész évben téli gumival közlekednek - szerintük abból nem lehet baj. Arról viszont megfeledkeznek, a téli gumi nyáron sokkal gyorsabban kopik, hiszen nem a meleg aszfaltra van optimalizálva.
„Sajnos mindez azt is jelenti, hogy a már egyébként sem tökéletes műszaki állapottal rendelkező, és általában véve a modernebb biztonsági megoldásokat még nem tartalmazó autók sofőrjei komoly kockázatot jelentenek" - mondta Nagy Tibor, az Automax ügyvezetője. Az évszaknak megfelelő gumihasználat leginkább a családosokra és a felsőfokú végzettséggel rendelkezőkre jellemző.
Ám ahhoz, hogy megfelelő legyen a tapadás, nem elegendő az évszaknak megfelelő abroncs. A gumik például a gyártástól számítva tíz, felszereléstől számítva öt évig használhatók biztonságosan. Ezen kívül szükséges még a megfelelő profilmélység, amit a jogszabály 1,6 milliméterben határoz meg. A nyári gumira való váltáskor 10 autósból 9 a hőmérő higanyszálát figyeli, de csak az autósok 56 százaléka tudja jól, hogy pontosan mikor érett meg a csere: ha már tartósan 7 fok felett van a napi átlaghőmérséklet.