Telenor;fenntartható szervezetek;élvonal;The Global 100;

FORRÁS: TELENOR

- A fenntartható szervezetek élvonalában a Telenor

A Telenor Magyarország anyavállalata a vezető mobilszolgáltatók közül egyedüliként került fel a The Global 100 elnevezésű, a világ száz legfenntarthatóbb vállalatát rangsoroló idei nemzetközi listára, amelyet minden évben januárban, a davosi Világgazdasági Fórumon hoznak nyilvánosságra.

A listát készítő Corporate Knights a vállalatokat tizenhárom különböző szempont alapján értékeli: a pénzügyi és biztonsági mutatók mellett többek között az energia- és vízfelhasználást, a széndioxid-kibocsátást, a hulladék mennyiségét, a befizetett adót, valamint az innováció mértékét is vizsgálják.

A Telenor Csoport teljesítményéhez – amely harmadik alkalommal került fel a listára – a magyar leányvállalat is aktívan hozzájárult. A szigorú gazdasági, társadalmi és környezeti fenntarthatósági szempontok szerint működő Telenor Magyarország kiemelt figyelmet fordít környezeti hatásainak csökkentésére, az átlátható és etikus működésre. Saját munkavállalóinak szemléletformálása mellett beszállítóit is ösztönzi az etikus és fenntartható működésre, továbbá igyekszik felhívni a közvélemény figyelmét a felelős üzleti működés fontosságára, többek között a Telenor Etikus Vállalat Díj révén.

A vállalat technológiáit és tudását több hazai civil szervezettel – többek közt az UNICEF Magyar Bizottsága, a Magyar Vöröskereszt, a Bátor Tábor Alapítvány, a Vigyél Haza Alapítvány, a KórházSuli program – való együttműködése révén állítja a társadalom szolgálatába. Az innovatív digitális eszközök és tananyagok közoktatásban való elterjedését célzó Hipersuli oktatási programja mellett pedig több kezdeményezéssel támogatja a gyermekek tudatos és biztonságos internet- és okoseszköz-használatát.

Felelős vállalati tevékenységéért a Telenor Magyarország 2016-ban négy kategóriában is megkapta a rangos elismerésnek számító CSR Hungary, más néven a Magyar Üzleti Felelősség 2016 díjat. „Fenntartható nagyvállalat” és „Környezet – Zöld kiválóság” kategóriában egyedüli díjazottként ismerték el a vállalat munkáját. A Telenor Magyarország egyéb vállalati felelősségvállalás programjairól és tevékenységéről bővebb információ található az oldalon, valamint a 2015-ös év eredményeit bemutató fenntarthatósági jelentésében.

Elege lett abból, hogy az állam nem jól használja fel a befizetett adóforintjait, ezért megpróbálta visszaigényelni 2015-ös adóját a NAV-tól egy 41 éves férfi. Szentesi Kálmán történetéről a 444.hu számolt be részletesen. A férfi csak az egészségbiztosítási hozzájárulást nem kérte volna vissza - mivel egészségügyi ellátásra továbbra is igényt tart - minden mást viszont igen.