A VR technológia idén februárban, a Mobile World Congress kiállításon robbant hatalmasat. Számos készülékgyártó, szoftverfejlesztő cég és startup rukkolt elő új megoldásokkal, ami előrevetítette, hogy a technológia hamarosan gyors terjedésnek indul. A Telenor már áprilisban a Hipersuli digitális oktatási programjának osztályaiban tesztelte a VR oktatási célú alkalmazását, majd az UNICEF gyermekjogokkal foglalkozó Ébresztő-Óra foglalkozásain készített 360 fokos gömbpanoráma felvételt, amelyet szintén VR sisakban megtekintve úgy érezheti a néző, hogy személyesen is ott ül az előadáson. Most az UNICEF karácsonyi kampányában a világhírű színész, Ewan McGregor főszereplésével kapott fontos szerepet az innovatív megoldás.
Az UNICEF karácsony idején a VR-t választotta, hogy innovatív módon mutassa be munkáját, működését, eredményeit. Ewan McGregor és egy kilenc éves kenyai kisfiú, Job szereplésével készült videót a Gyermekbénulás Világnapjára jelentette meg az UNICEF. A videó üzenete arra a történelmi pillanatra hívja fel a figyelmet, hogy 99 százalékban már sikerült megállítani ezt a fertőző járványt, most pedig az utolsó 1 százalék eléréséhez kér támogatást a szervezet. A videó Kenyában készült és a világ minden táján levetítik.
„Az UNICEF komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a leginnovatívabb technológiák segítségével mutassa be életmentő munkáját. A VR egy nagyon jó megoldás az emberek érzékenyítésére, és bár virtuális technológiának hívjuk, a valóságot mutatjuk meg az érdeklődőknek. Külön köszönjük a Telenornak, hogy az Ébresztő-Óra támogatása mellett technológiai kérdésekben is számíthatunk a segítségükre.” – mondta el Danks Emese, az UNICEF Magyar Bizottság ügyvezetője.
Az UNICEF karácsonyi adománygyűjtő kampányának keretében látható „VR kiállítás” december 23-ig tekinthető meg az Allee Bevásárlóközpontban, az emeleti Costa Coffee előtti területen.