Túlzás nélkül állítható, hogy amikor Rosberg a bajnoki diadalát követő ötödik napon közölte döntését, néhány percre megállt az idő (nem csak) a sportvilágban. A német visszavonulásának híre a rajongókat és a motorsport világában érdekelt szereplőket is megosztotta.
Kiss Pál Tamás megdöbbent a fejleményeken FOTÓ: SÁNDOR TAMÁS
„Először azt hittem, év végi tréfa az egész, teljesen megdöbbentett, amikor értesültem Rosberg visszavonulásáról. Próbáltam a versenyző fejével gondolkodni, de nem tudom megérteni őt. Valami komoly dolognak kellett történni a háttérben, hogy végül erre az elhatározásra jutott. Rosberg korában, címvédőként nehéz megérteni, miért éppen most száll ki – mondta a Népszava kérdésére reagálva Kiss Pál Tamás, aki ebben az esztendőben a rallikrossz országos bajnokság mellett elindult a szakág Európa-bajnokságának futamain is.
– Háromévnyi sikerszéria után ez a bejelentés biztosan negatívan hat a Mercedesre is, Rosberg döntése ugyanis elgondolkodtató: elképzelhető, hogy év közben olyan dolgok hangoztak el a színfalak mögött, melyekre ez a válasz? Ha visszagondolunk Talmácsi Gábor és Mika Kallio esetére, semmi sem kizárható” – utalt Kiss a magyar motorversenyző elhíresült 2005-ös katari előzésére, amellyel végül a világbajnoki címhez szükséges pontoktól fosztotta meg finn csapattársát a 125 cm³-es géposztályban (esetükben nyílt utasítás volt Talmácsival szemben, hogy segítse márkatársát, Talmácsi azonban ellenszegült – a szerk.).
A Mercedes csapathoz annak visszatérésekor Michael Schumacher mellett 2010-ben csatlakozó Rosberg harmadik éve vívott ádáz párharcot a háromszoros bajnok Lewis Hamiltonnal, a német istálló ugyanis egyeduralkodó volt a legújabb turbóérában. Nem meglepő tehát, hogy a bajnok kiszállásával megüresedett pilótaülés jelenleg a glóbusz egyik legcsábítóbb állása: Toto Wolff motorsport-igazgató szerint a jelenlegi mezőnyből csupán ketten nem keresték meg a csapatvezetőt péntek óta.
A nemzetközi szaksajtóban leggyakrabban a csapattal szoros kapcsolatban álló egykori német túraautó-bajnok tesztpilóta, a legutóbbi F1-es idényben a Manor színeiben bemutatkozó Pascal Wehrlein, a Wolffal szoros kapcsolatot ápoló Williams-versenyző, Valtteri Bottas és a korábbi kétszeres világbajnok, jelenleg a McLaren alkalmazásában álló Fernando Alonso neve kerül elő.
„Úgy érzem, hogy Pascal Wehrlein volna a megfelelő választás a Mercedes részéről. Végignézve a jelenlegi mezőnyt, rövidtávon biztosan kínálkozna csábítóbb alternatíva is, Valtteri Bottas mögött viszont nem érzem azt a bázist, amiért érdemes lenne őt választani, míg Fernando Alonso szerződtetése óriási feszültséget generálna a csapaton belül. Azt talán nincs értelme megkockáztatni” – mondta el lapunknak a lehetséges utódokkal kapcsolatos véleményét Kiss Pál Tamás. – Mindenképpen olyan pilótára lesz szüksége a Mercedesnek, akivel az istállón belüli harmónia fenntartható. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy Wehrlein a saját utánpótlásból érkezne, így ismeri a csapatot. Arról nem is beszélve, hogy a fiatal versenyző abszolút a jövő reménysége, aki Hamiltontól rengeteget tanulhat, s idővel akár az örökébe is léphet” – vélekedik a versenyző.
Wolff egyébként az olasz La Gazetta dello Sportnak nyilatkozva lehetőségként említette Wehrlein vagy a másik Mercedes-protezsált utánpótlás-versenyző, a jövő évre Force India-szerződéssel rendelkező Esteban Ocon „előléptetését”, míg a korábbi tízszeres futamgyőztes osztrák autóversenyző, Gerhard Berger egyértelműen a 22 éves német bevetését javasolta legkézenfekvőbb megoldásként. A Mercedes korábbi közlése szerint ezzel kapcsolatban karácsonyig dönt az istálló vezetése.