MVM;magyar idők;hirdetés;

Népszava fotó

- Drága reklámok a "baráti sajtóban" - De mit is hirdetnek valójában?

Nem tudni, pontosan, mit is hirdet alkalmanként több mint 2 millió forintért az MVM Zrt. a kormánypárti Magyar Időkben. Arra a kérdésünkre sem kaptunk választ, hogy miért az ismeretlen példányszámú lapot választották a reklámozásra. Eközben Rogán Antal tárcája gyurcsányozással válaszolt az Együttnek.

Egész oldalas reklámban hirdet egy startup-programot az MVM Zrt. a Magyar Időkben. A színes reklám listaáron 2,4 millió forintba kerül a kormánypárti napilapnál, azt azonban nem tudni ténylegesen mennyit fizethetett a villamosművek a hirdetésért.

Az MVM hirdetése a kormánypárti Magyar Időkben

Az MVM hirdetése a kormánypárti Magyar Időkben

Az állami vállalat egyébként az egyik legnagyobb reklámozója a közpénzekkel kitömött Magyar Időknek - egyes számítások szerint tavaly a hirdetési bevételeinek 80 százaléka az államtól érkezett. A hirdetést követve kíváncsiságból felmentünk az mvmedison.hu honlapra, hogy kiderüljön, mit is reklámoz milliókért az MVM. A portálon azonban érdemi információk nincsenek, csupán e-mail címmel lehet feliratkozni a "hírekért" - múlt pénteken fel is iratkoztunk, ám egyelőre nem kaptunk semmit. Megkérdeztük az MVM-et, pontosan mi is ez a program, s hogyan döntötték el, hogy azt éppen az egyébként állítólag 5000-es példányszámú Magyar Időkben kell hirdetni azt, választ azonban eddig nem kaptunk.

Ahogyan egy másik reklámkampány kapcsán sem, amelyet az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. szintén egész oldalon hirdet a lapban. Az Alkotó Energia pályázatnak legalább van működő weblapja, amelyen azt írják: "az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. országos pályázatot hirdet DIY (Do It Yourself! – Csináld magad!) alkotók számára, amellyel célja, hogy elősegítse és népszerűsítse a meglévő értékek megőrzését, ezzel pedig a környezettudatosságot és a potenciális hulladék mennyiségének csökkentését". Ennek kapcsán szintén megkérdeztük, hogy miért a Magyar Időket választották. Emellett arra is kíváncsiak voltunk, hogy hány megjelenést vásároltak, s összesen hányan jelentkeztek a pályázatra. Lapzártáig erre a levelünkre sem kaptunk választ.

Idő közben az is kiderült, hogy egy "lakossági tájékoztató" elnevezésű Paks2-reklámfüzetet terjesztettek a Magyar Időkben és a szintén kormánypárti Magyar Hírlapban, mindez összesen 2,7 millióba került, maga a terjesztés 1,2-be - árulta el az Átlátszónak a füzetet kiadó MVM Paks II. Zrt. Emellett szerződéses partner az Egyesült Reklám Konzorcium, vagyis Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának két cége, az Affiliate Network Kft. és a Network360 Kft., amelyek pár éve zsinórban nyerik az állami reklámtendereket.

Mindez azért is érdekes, mert sem a Magyar Idők, sem a Magyar hírlap nincs auditálva, így hivatalos példányszámaik nem ismertek. Ugyanakkor információink szerint mindkét lap nagyjából 5-5,5 ezer példányban fogy, tehát nem túl nagy tömeget érhet el vele az állam, reklámozási szempontból pedig ez nem egy jó pont. Persze mindennek ellenére ömlenek a közpénzek a szerkesztőségekbe. Mindehhez talán köze van annak is, hogy a Magyar Idők a kormányhoz lojális Liszkay Gábor kezében van. Ő a nevezetes "G-nap" előtt Simicska Lajos Magyar Nemzeténél dolgozott, azután mondott fel, hogy a vállalkozó nekiment Orbán Viktornak. A Magyar Hírlap Széles Gábor milliárdos vállalkozó tulajdonába tartozik, ő is igen közel áll a kormánypárthoz.

Ezért is Gyurcsány a hibás
"A jelenlegi kormány kevesebbet költ hirdetésekre, mint a Gyurcsány-Bajnai-kormányok. Emlékszünk még a 2006 és 2010 közötti idő szakra, amikor az állam 84 milliárdot költött reklámcélokra. A reklámköltésekkel kapcsolatban szeretném megjegyezni, hogy az előző kormány volt az, amelyik gyakran keverte össze a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Ennek egyik kirívó példája az a cikk, amelyet 2008-ban Gyurcsány Ferenc jelentetett meg a Népszabadságban 4,5 millió forintért, és amelyet fele részt a kormány, fele részt a Magyar Szocialista Párt állt" - írta Dömötör Csaba államtitkár Szabó Szabolcs kérdésére. Az Együtt politikusa azt akarta megtudni, hogy hány szerkesztőség kérte eddig, hogy a kormány hirdetésekkel segítsen neki. Erről Rogán Antal beszélt korábban az ATV-ben. Dömötör az "elmúltnyolcév" után a Miniszterelnöki Kabinetiroda szokásos álláspontját vázolta fel, amely szerint a tárca, sem a kormány nem szerződik hirdetésekre, az azokkal kapcsolatos feladatokat ügynökségekre bízza. Például Rogán Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba ügynökségére amely jelentős jutalékokat tesz zsebre ezekből.



December 1-jétől nem használnak többé műanyag szatyrot Belgium francia ajkú régiójának bevásárló központjaiban és piacain - közölte az RTBF belga közszolgálati rádió és televízió internetes oldalán hétfőn.  A híradás szerint a legfeljebb húsz percig használt műanyag áruházi szatyrokat természetes alapú, burgonya- vagy kukoricakeményítő felhasználásával előállított tasakokkal váltják fel.